چگونه توربوشارژر برقی به کاهش آلایندگی و بهبود عملکرد متخصص کمک می کند؟

admin دسته‌بندی نشده

داخل چند سال گذشته، درباره ی استقامت برق (e-boosting) پیشرانه های دیزلی شنیده ایم. بعضی از برندهای مشهور هم اکنون از این فناوری همراه با توربوشارژرهای معمولی برای گشایش واکنش خواه پاسخ پیشرانه در دورها و قدرت اندک مصرف می کنند؛ درحالی که از توربوشارژر معمولی در دورهای والاتر بوسیله مشیت پمپ کردن هوای کافی به درون پیشرانه استعمال می شود.

یکی از فناوری های جدید صنعتی خودرو، توربوشارژر برقی (e-turbocharger) است که بوسیله عنوان یکی از روش های کمک به پیشرانه برای سازگاری با قوانین آینده درباره ی پاشیدن گازهای گلخانه ای شناخته می شود. این فناوری قبلا درون فرمول یک استفاده شده است و مرسدس AMG به همراه گرت موشن (Garrett Motion)، سازنده مشهور توربوشارژر، بخاطر استفاده در خودروهای جاده ای در حال توسعه ی آن هستند.

استواری کننده های برقی (بوستر برقی یا سوپرشارژرهای برقی) کاملا با توربوشارژرهای برقی متفاوت هستند. توربوشارژر معمولی انرژی خویشتن را از گازهای خروجی اگزوز می گیرد و از دو مؤلفه ی واقعی تشکیل شده است: یک توربین که گازهای خروجی آن را می گرداند و یک کمپرسور که درواقع هوای ورودی به پیشرانه را زیرفشار قرار می دهد.

بوستر های برقی بوسیله جای توربین از موتور الکتریکی ۴۸ ولت بوسیله عنوان جایگزین یکروز می برند؛ بنابراین، گازهای خروجی در حکم آن دخیل نیست. سوپرشارژر برقی می تواند هنگامی که کارمایه گازهای خروجی اگزوز متجاوز کمتر است، باعث استقامت تنگ کردن شود و تأخیر را از بین ببرد و همین امر باعث می شود پاسخ سریعی بوسیله پدال گاز بدهد. ازبین بازی کردن تأخیر و پاسخ سریع سوپرشارژر برقی به عنوان یکی از مزیت های اصلی آن شناخته می شود.

توربوشارژرهای برقی نیز از توربین و کمپرسور بهره می برند؛ ولی موتور برقی برای تقویت پاسخ توربوشارژر به آن اضافه می کنند که با غلبه پهلو اینرسی توربین و کمپرسور باعث می شود تا مناسبت چندانی به سرعت پیشرانه نداشته باشند. این موتور بوسیله فایده توربوشارژر هنگام کم وجود داشتن انرژی سرگین خروجی کمک و ازطريق معادل سیستم ترمز احیاکننده در توربوشارژر، کارمایه را بازيافت می کند. هنگامی که راننده پای خود را از روی پدال مدفوع برمی دارد، هنوزهم در گازهای خروجی اگزوز و قسمت های دوّار انرژی زیادی وجود دارد.

درواقع هنگامی که بوسیله تقویت توربوشارژر نیازی نباشد، انرژی خود را حفظ می کند و از آن برای استفاده درون شرایط آینده روزی می برد. به همین دلیل تمام سیستم های توربو شیر خالی کردن دارند تا مسئله خروجی را از توربوشارژر زیان اور یواش و مستقیما بوسیله منیفولد خروجی احاله دهد. علاوه به خشکی امدن این، شیر اطمینان وجود دارد که ضیق تقویت شده را از سمت ورودی پیشرانه آزاد می کند. توربوشارژر الکتریکی از انرژی اضافی بخاطر تولید برق روزی می برد که در باتری سیستم هیبریدی ذخیره می شود.مقاله های مرتبط:مرسدس AMG از توربوشارژر برقی داخل خودروهای آینده استعمال می کندتوربوشارژر ها ممکن است با بوستر های برقی جایگزین شوند

توربوشارژر برقی مرسدس AMG و گرت موشن موتوری بوسیله ضخامت ۴۰ میلی متر دارد که بین توربین و محفظه کمپرسور توربوشارژر فراغت می گیرد. موتور قبل از اینکه گازهای خروجی به توربین انرژی بدهند، کمپرسور توربوشارژر را می چرخانند؛ ​​به طوری که حتی در حالت دور باثبات نیز پاسخ توربوشارژر آنی است و باعث کاهش تأخیر یا «زمان دستیابی به گشتاور آنی» می شود. زیبایی ایده مرسدس بنز و گرت موشن این است که یک توربوشارژر بوسیله انزوا می تواند امر دو توربوشارژر کوچک و فایده کندرو را ایفا دهد و معمولا یک توربوشارژر بزرگ برنده بخاطر پمپ کردن هوای کافی برای غلبه های زیاد موردنیاز است.

ایده ی گفته شده به این معنا است که توربوشارژر بوسیله قول گرت موشن می تواند بوسیله معادل ی ارزان برای هر فقره تولید شود ؛ یعنی لازم ازاله اندازه ی بزرگی داشته باشد و می تواند در اندازه های کوچک نیز ساخته شود. این موضوع بوسیله خاص برای استراتژی های احتراق به منظور سازگاری با مقررات آتی تولید گازهای گلخانه ای ضروری است.

مرسدس AMG درون این مرحله اعلام نکرد كه آیا تجربه ی فرمول یک را دنبال خواهد كرد یا از قابلیت بازیابی کارمایه الکتریکی یکروز خواهد برد؛ اما گفته است كه از توربوشارژر برقی می توان برای حفظ کردن فشار تقویتی داخل دورهای آرام (برداشتن پای راننده از روی پدال سرگین) استعمال كرد و سپس دوباره بخاطر پاسخ سریع دریچه ی سرگین آن را بازگرداند. 

شرکت بورگ وارنر (BorgWarner) نیز فناوری مشابهی توسعه داده که تاکنون فقط برای پیشرانه های کامیون دردسترس است؛ درحالی که شریک شدن BMTS Technology (شرکت سابق Bosch Mahle Turbo Systems) آوریل گذشته برنامه ای برای تولید توربوشارژر برقی تو نمایشگاه اتومبیل شانگهای اخبار کرد.

سوپرشارژرها هنوزهم تو دوروبر وجود دارند؛ اما به دلیل بهره وری بیشتر و بهبود پاسخ توربوشارژرها، مصرف از آن ها در حال کاهش است. محرک مکانیکی دمنده به این معنی است که به لطف تنگ کردن کم گازهای خروجی اگزوز دچار تأخیر نمی شود. ناگفته نماند جگوار، لندرور، لوتوس، ولوو و تعدادی از خودروهای اسپرت آمریکایی هنوزهم از سوپرشارژرها استفاده می کنند.بیشتر بخوانید:چری تیگو 7 جدید؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت احتمالیدانگ فنگ iX5 / بهمن خودرو دیگنیتی؛ قیمت، مشخصات فنی و امکانات احتمالیچری تیگو 7؛ مشخصات فنی، بها و هر آنچه درباره آن باید بدانیدلیفان X70 / ایکس 70؛ قیمت، مشخصات فنی و امکانات احتمالیمرسدس بنز GLB با تیونینگ برابوس معرفی کردن شد

شاید دوست داشته باشید:

وان پلاس نورد N10 5G و وان پلاس نورد N100 معرفی کردن شدند

وان پلاس با ساخت گوشی وان پلاس نورد نشان انصاف که عزب گوشی پرچم دار نمی سازد و سرود دارد […]

نشانه های انهدام ECU چیست؟

یکی از عمده ترین مدخل های خودرو واحد کنترل الکترونیکی موتور (ECU) است. ECU معروفیت های دیگری هم دارد: برخی […]

سقف کانورتیبل یا جمع شونده خودرو چگونه فقره می کند؟

عبور ورم از میان موها و درک قضیه هوای پرگیر باعث می شود کیف جاده و مناظر دوچندان شود. این […]