چگونه مدیریت حرارتی زمان شارژ خودرو برقی را کاهش می دهد؟

admin دسته‌بندی نشده

باتوجه به ورود شارژرهای بسیار سریع ۸۰۰ ولت ۳۵۰ کیلووات به اروپا، چه چیز دیگری برای کاهش زمان جایگاه های شارژ در خلال سفرهای کامل تر حاجت داریم؟ یکی از مشکلات ارشد توسعه دهندگان خودرو الکتریکی مدیریت مؤثر حرارت تولیدشده ی باتری هنگام شارژ است.

بسته های باتری لیتیوم یون که صاعقه خودروهای الکتریکی را تأمین می کنند، از همان سلول ها یا بلوک های کوچک بوسیله کاررفته داخل محصولات خانگی ساخته می شوند. سلول لیتیوم یون واحد میسر و بسیار کوچکی است که حدود ۳/۶ ولت صاعقه تولید می نرم و ظرفیت الکتریکی آن حدود ۳/۴ آمپرساعت است. برای تکثیر ولتاژ کارکردی خودرو برقی بوسیله ۴۰۰ خواه ۸۰۰ ولت، صدها سلول به صورت گروهی به غم متصل می شوند (اتصالات سری موازی) که این اتصال غم ولتاژ و هم ظرفیت را چندبرابر می کند.

بااین حال، آنچه بخاطر راننده ی خودروبرقی وقار دارد، نرخ C خواه C-rate باتری است که میزان شارژ و تهی سازی ی آن را باتوجه به ظرفیت نشان می دهد. هرچه نرخ C باتری هنگام شارژ بیشتر باشد، زمان شارژ اندک خواهد بود؛ اما یکی از محدودیت های عمده گرمای ایجادشده دراثر پایداری تویی هنگام شارژ است. اگر باتری تلفن یا فدایی ابزارهای برقی را هنگام شارژشدن لمس کنید، متوجه داغ وجود داشتن آن می شوید. باتری خودرو برقی از صدها خواه حتی هزاران سلول جداگانه در چند ماژول متنوع مصنوع شده؛ درنتیجه گرمای یدکی هنگام شارژ تولید می شود که خلاص شدن از آن شاق است.

برای مقابله با این مشکل، بسته های باتری لیتیوم یون خودرو الکتریکی با آب یا آب و گلیکول خنک می شوند. سپس، ابگونه خنک کننده را مبدل حرارتی یا یخچال خنک می کند؛ اما انرژی گرمایی می تواند برای فقره دیگری قرین گرم کردن فضای در کابین خودرو کاربرد شود.

نمونه ای از این جنس باتری ها، باتری خودرو آئودی E-tron است که داخل آن پول شدنی خنک کننده ازطریق کانال هایی به در صفحات سرد آلومینیومی بیرون آمده (برجسته) پمپ می شود. سلول های جداگانه روی ژلی نصب می شوند که گرما از آن ها به داخل صفحات سرد و پس ازآن به سهل وساده خنک کننده نقل مکان خواهد شد. علاوه بر این، طرز های دیگری همچنین برای خنک کردن باتری خودرو الکتریکی بود دارد. بوسیله نشانی مثال، تسلا از لوله های خنک کننده استعمال می کند که بین سلول های سیلندر ای موجود در باتری ناجور تنیده شده اند.مقاله های مرتبط:فناوری تازه خودروهای الکتریکی را داخل کمینه از ۱۰ دقیقه برای ۵۰۰ کیلومتر رانندگی شارژ می کندفناوری شارژ بین خودروها نیاز به توقف مدل های برقی را کاهش می دهد

بوسیله طورکلی، سلول ها طی شارژ حدود سه مقابل بیشتر از زمان رانندگی دما تولید می کنند و هرچه سرعت شارژ نوک تیز نمدار باشد، میزان گرمای تولیدی نیز بیشتر می شود. خنک کاری غیرمستقیم محدودیت های خاص خود را دارد؛ زیرا گرما فقط در نقاط وفاق با صفحات یا لوله های جهیز خنک کننده از سلول بیرون می شود. بااین حال، مراد می جوی پروژه ی مشترک M

شاید دوست داشته باشید:

ایران خودرو K132؛ مطالعه طراحی، مشخصات فنی و نرخ احتمالی

مطابق معمول، مذاکره خودرو ملی و تکیه بر قابلیت داخلی، موضوع مورد علاقه غول های خودروسازی ایران است. سایپا پس […]

فناوری شاسی الکتریکی آئودی چگونه کار می کند؟

در میانه ی بحران همه گیری ویروس کرونا، آئودیبا برگزاری مجمع هایی پیرامون فناوری های نوین در حال ترقی سعی […]

نسخه جاده ای برابهام BT62R معرفی کردن شد

ASGHAگزارشOOOON های ماه مه سال گذشته درست بود و برابهام خودرومسابقه ای BT62 را تبدیل داده تا تو بازارهای برگزیده […]