چگونه پیشرانه بدون بادامک مصرف سوخت را کاهش می دهد؟

admin دسته‌بندی نشده

پیشرانه های احتراق تویی تاکنون نتوانسته اند تمام انتظاراتی که از آن ها می رود را به طور طولانی برآورده کنند؛ اما کونیگزگ که داخل زمینه ی ساخت خودرو سوپراسپرت قدرتمند فعالیت می کند، می تواند به کمک فناوری سوپاپ آزاد یا فری ولو (Freevalve) تا حدودی به این انتظارات پاسخ مثبت دهد. 

فناوری سوپاپ آزاد دقیقاً کاری را انجام می دهد که نام آن به ما می گوید؛ سوپاپ های ورودی و خروجی را از محدودیت میل بادامک سنتی که برای باز و بسته کردن آن ها استفاده می شود، آزاد می کند. این فناوری در پیشرانه TFG خواه «The Friendly Giant» موجود داخل کونیگزگ جمرا (Koenigsegg Gemera) مورد استعمال راحتی گرفت. کونیگزگ جمرا در نمایشگاه مجازی خودرو ژنو درون ماه مارس رونمایی شد و راحتی است در سال ۲۰۲۲ تولید شود.

پیشرانه ی به اصطلاح «بدون بادامک» ایده ی جدیدی حلق و طرح های مفهومی زیادی از باهم اتحاد کردن هایی مانند بی ام و، رنو، فیات، لوتوس اینجینیرینگ و اخیرا از شرکت انگلیسی ناچیز کان (Camcon) در این شالوده ارائه شده است. کنترل کاملا انفرادی زمان بندی و ضربان سوپاپ (زمان باز و بسته شدن و میزان باز و مسدود هر سوپاپ) بوسیله طور بالقوه مزایای بزرگی دارد که از عموم این موارد می توان به کاهش مصرف سوخت، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و همچنین قدرت و عملکرد زبر العاده ارتفاع رمز کرد.

پیشرانه ی TFG کونیگزگ می تواند بدون مناسبت به موضع پنجره سرگین و به عبارت دیگر وضعیت پدال گاز فقره کند، بنابراین به جای محدود کردن میزان هوای ورودی بوسیله داخل پیشرانه توسط دریچه سرگین خارجی در بالای پیشرانه، می استعداد آن را با ناچیز بازکردن سوپاپ ها کنترل کرد. این کار سبب صرفه جویی در انرژی می شود. پیشرانه به راحتی می تواند برابر چرخه ی کارآمد میلر کار کند؛ حرکت دورانی ای که در آن هوای مکش شده حجم کمتری نسبت به گازهای مفتوح شده در وهله ی احتراق (فوران یا کار) اشغال می نرم و درنتیجه باعث تکثیر کارایی می شود.

زیادترین مقیاس اشاعه گازهای زهردار در پیشرانه های مدرن هنوز بی آرامی تو لمحه های اولیه استارت سرد بوسیله دلیل سرد بودن قطعات داخلی، سرد بودن کاتالیزورها و انفراد ممزوج سوخت و هوا درون دورهای پایین پیشرانه صورت می دهد. جهیز سوپاپ آزاد کونیگزگ بخاطر بهبود چرخش گازهای خروجی داخل داخل پیشرانه، (زمان بندی) سوپاپ ها را دستکاری می کند و درنتیجه گازهای داغ شاگرد از احتراق با مخلوط سوخت و هوای ابتکاری مخلوط و باعث کاهش انتشار آلایندگی می شود. سازنده ی جهیز «بدون بادامک» توقع می کند که استفاده از این روش سبب کاهش ۶۰ درصدی گستردن آلایندگی داخل مقایسه با پیشرانه سه ستون سنتی فراهم به مقصود بادامک خواهد شد.مقاله های مرتبط:فناوری انقلابی درایت مصنوعی درون سوپاپ های برقی چگونه انجام می کند؟فناوری سوپاپ الکترونیک و برقی IVA؛ تنش ابتکاری در پیشرانه های احتراقیچرا فناوری سوپاپ برقی، آینده موتور احتراق تویی را تحول می دهدراهنمای خرید سامان مشت دوم

سعی های سابق در زمینه ی فناوری های بدون بادامک نسبتا سهل بود که معمولاً شامل سولنوئیدهای الکترومغناطیسی یا کاراندازهای الکتروهیدرولیکی می شد. سیستم سوپاپ آزاد از سولنوئیدهای نیوماتیک برای به کار انداختن سوپاپ ها و سولنوئیدهای الکتروهیدرولیکی برای راکد کردن سوپاپ ها در موقعیت معینی یکروز می سرما تا حرکت آن را تعدیل و انتظام درنگ.

سیستم یادشده همچنین با بسته شدن تمام سوپاپ ها تو سیلندرهای خاص و معادل اماله سوخت، امکان غیرفعالسازی سیلندرها را مهیا می کند. طرح هایی برای کاربرد از هوش بدلی حیات دارد تا به پیشرانه اجازه دهد که بهترین استراتژی احتراق را تو یک لحظه ی پیدا امتیاز دهد.

عدد پیشرانه (واحد کنترل الکترونیکی) دقیقاً غرض می گیرد که بسته به بار پیشرانه و کارهایی که راننده ازطریق ضیق دادن پدال گاز می خواهد اجرا دهد، هر سوپاپ باید به چه عادت ای عمل کند. پیشرانه ی مجهز به توربوشارژر دارای جهیز توربو دو مرحله ای است؛ ولی سیستم سوپاپ آزاد بوسیله جای استفاده از سوپاپ ها برای کنترل اینکه کدام توربوشارژر در چه زمانی فعال شود، با همراهی سه گانه سوپاپ از ۶ سوپاپ خروجی پیشرانه بوسیله یک توربین و سه گانه سوپاپ باقیمانده به توربین دیگر، کنترل هر یک از توربوشارژرها را به طور افسون شده انجام می دهد. پیشرانه TFG بین ۱۵ تا ۲۰ درصد استعمال سوخت کمتری دارد. 

نتایج استفاده از این طرح چشم گیر به نظر می رسند. TFG یک پیشرانه ی سه ستون ۲ لیتری است که ۶۰۰ اسب تبخیر قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و مصرف سوخت آن بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کمینه از پیشرانه عادی ۲ لیتری حاضر به سیستم اماله یمین است. این پیشرانه می تواند با انواع بنزین ها کار بطی ء و گفته می شود که با استفاده از بنزین های تجدیدپذیر الکلی تبار دوم، هیچگاه وضع دی اکسیدکربنی تولید نخواهد کرد.گزینه ی جایگزین بی ام و

بی ام و جهیز خیز جابجا شده سوپاپ ولوترونیک (Valvetronic) را در سال ۲۰۰۱ معرفی و عرضه کرد که استفاده از آن هنوز تیمار ادامه دارد. اگرچه هنوز درون این سیستم یک غبطه بادامک حیات دارد و تمام سوپاپ های ورودی بوسیله یک باره و خیر به صورت مجزا کوشا می شوند، ولوترونیک مؤثر و ساده است. استفاده از اختلاط ولوترونیک و Vanos برای تغییر زمان بندی میل بادامک، کمینه خرج و مقرون به نفع است و روشی مناسب برای یکروز گیری از مزایای فناوری «بدون بادامک» به شمار می جوی.بیشتر بخوانید:فاکس کان تولید آیفون 11 در هند را آغاز کردگوشی های سامسونگ تو آلمان، جایگزین کارت های وقوف می شوندایالات متحده درصدد ترقی اینترنت کوانتومی استبا پورت های HDMI و DisplayPort بیشتر آشنا شویمرئیس مایکروسافت، اپل را بوسیله فسخ قوانین ضدانحصار متهم کرد

شاید دوست داشته باشید:

چگونه مدیریت حرارتی زمان شارژ خودرو برقی را کاهش می دهد؟

باتوجه به ورود شارژرهای بسیار سریع ۸۰۰ ولت ۳۵۰ کیلووات به اروپا، چه چیز دیگری برای کاهش زمان جایگاه های […]

داخل رانندگی آفرود مسیرهای آبی، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

گذر از مسیرهای آبی یکی از مسائل مهم تو آفرود است که نباید آن را مشت ِکم گرفت. اگر مجبور […]

جعبه دنده دستی هوشمند کیا چگونه فقره می کند؟

پس از معرفی خودرو کیا ریو ۲۰۲۱ بخاطر راسته اروپا، صندوق دنده ی دستی جدید کیا همچنین معرفی شد که […]