چگونه مدیریت حرارتی زمان شارژ خودرو برقی را کاهش می دهد؟

admin دسته‌بندی نشده

باتوجه بوسیله ورود شارژرهای متجاوز سریع ۸۰۰ ولت ۳۵۰ کیلووات به اروپا، چه چیز دیگری برای کاهش زمان رله های شارژ در هنگام سفرهای طولانی تر حاجت داریم؟ یکی از مشکلات بزرگ توسعه دهندگان خودرو الکتریکی مدیریت مؤثر حرارت تولیدشده ی باتری طی شارژ است.

بسته های باتری لیتیوم یون که برق خودروهای الکتریکی را تأمین می کنند، از همان سلول ها یا بلوک های کوچک به کاررفته در محصولات شوهردار مصنوع می شوند. سلول لیتیوم یون واحد ساده و بسیار کوچکی است که حدود ۳/۶ ولت صاعقه تولید می کند و ظرفیت الکتریکی آن حدود ۳/۴ آمپرساعت است. بخاطر افزایش ولتاژ کارکردی خودرو برقی به ۴۰۰ خواه ۸۰۰ ولت، صدها سلول به قیافه گروهی به اندوه متصل می شوند (اتصالات سری موازی) که این اتصال هم ولتاژ و هم ظرفیت را چندبرابر می کند.

بااین حال، آنچه برای راننده ی خودروبرقی ابهت دارد، نرخ C یا C-rate باتری است که میزان شارژ و تهی سازی ی آن را باتوجه به حجم نشان می دهد. هرچه نرخ C باتری طی شارژ بیشتر باشد، زمان شارژ اندک خواهد بود؛ اما یکی از فردی های عمده گرمای ایجادشده دراثر مقاومت داخلی هنگام شارژ است. اگر باتری تلفن یا برخی ابزارهای برقی را طی شارژشدن لمس کنید، دانا داغ بودن آن می شوید. باتری خودرو برقی از صدها خواه تا اینکه هزاران سلول مجزا تو چند ماژول مختلف ساخته شده؛ درنتیجه گرمای زیادی هنگام شارژ تولید می شود که خلاص شدن از آن بغرنج است.

برای مقابله با این مشکل، بسته های باتری لیتیوم یون خودرو الکتریکی با آب خواه آب و گلیکول خنک می شوند. سپس، مایع خنک کننده را مبدل حرارتی یا یخچال یخ می کند؛ اما انرژی گرمایی می تواند بخاطر کار دیگری مانند گرم کردن فضای در کابین خودرو مصرف شود.

نمونه ای از این جنس باتری ها، باتری خودرو آئودی E-tron است که در آن مایع خنک کننده ازطریق کانال هایی به داخل صفحات سرد آلومینیومی خارج آمده (برجسته) پمپ می شود. سلول های جداگانه روی ژلی نصب می شوند که گرما از آن ها بوسیله داخل صفحات سرد و سپس به مایع خنک کننده نقل مکان خواهد شد. علاوه پیاده شدن این، راه های دیگری نیز بخاطر خنک کردن باتری خودرو الکتریکی وجود دارد. بوسیله نشانی مثال، تسلا از لوله های خنک کننده استفاده می بطی ء که بین سلول های سیلندر ای موجود داخل باتری متلاطم تنیده شده اند.مقاله های مرتبط:فناوری تازه خودروهای الکتریکی را در اندک از ۱۰ دقیقه بخاطر ۵۰۰ کیلومتر رانندگی شارژ می کندفناوری شارژ بین خودروها احتیاج به توقف مدل های برقی را کاهش می دهد

به طورکلی، سلول ها هنگام شارژ حدود سه گانه طبق بیشتر از زمان رانندگی حرارت تولید می کنند و هرچه سرعت شارژ سریع تر باشد، استاندارد گرمای تولیدی همچنین بیشتر می شود. یخ کار کننده غیرمستقیم محدودیت های ویژه خود را دارد؛ برای اینکه گرما فقط درون نقاط بستگی با صفحات یا لوله های سیستم خنک کننده از سلول بیرون می شود. بااین حال، امید می جوی پروژه ی مشترک M

شاید دوست داشته باشید:

چگونه مدیریت حرارتی زمان شارژ خودرو برقی را کاهش می دهد؟

باتوجه به ورود شارژرهای بسیار سریع ۸۰۰ ولت ۳۵۰ کیلووات به اروپا، چه چیز دیگری برای کاهش زمان جایگاه های […]

داخل رانندگی آفرود مسیرهای آبی، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

گذر از مسیرهای آبی یکی از مسائل مهم تو آفرود است که نباید آن را مشت ِکم گرفت. اگر مجبور […]

جعبه دنده دستی هوشمند کیا چگونه فقره می کند؟

پس از معرفی خودرو کیا ریو ۲۰۲۱ بخاطر راسته اروپا، صندوق دنده ی دستی جدید کیا همچنین معرفی شد که […]