چگونه پیشرانه عاری بادامک مصرف سوخت را کاهش می دهد؟

admin دسته‌بندی نشده

پیشرانه های احتراق تویی تاکنون نتوانسته اند تمام انتظاراتی که از آن ها می رود را به طور طولانی برآورده کنند؛ اما کونیگزگ که در مبنا ی ساخت خودرو سوپراسپرت قدرتمند فعالیت می کند، می تواند به دستیار فناوری سوپاپ آزاد یا فری ولو (Freevalve) تا حدودی بوسیله این انتظارات پاسخ مثبت دهد. 

فناوری سوپاپ آزاد دقیقاً کارگر را انجام می دهد که معروفیت آن به ما می گوید؛ سوپاپ های ورودی و خروجی را از محدودیت اشتیاق بادامک سنتی که برای باز و ودیعه کردن آن ها استعمال می شود، آزاد می کند. این فناوری در پیشرانه TFG یا «The Friendly Giant» موجود در کونیگزگ جمرا (Koenigsegg Gemera) مورد استعمال راحتی گرفت. کونیگزگ جمرا در نمایشگاه مجازی خودرو ژنو تو ماه مارس رونمایی شد و قرار است داخل سال ۲۰۲۲ تولید شود.

پیشرانه ی به تعبیر «بدون بادامک» ایده ی جدیدی حلق و طرح های مفهومی اضافی از شریک شدن هایی شبیه بی ام و، رنو، فیات، لوتوس اینجینیرینگ و اخیرا از باهم اتحاد کردن انگلیسی اندک کان (Camcon) در این زمینه ارائه شده است. کنترل کاملا تکی زمان بندی و خیز سوپاپ (زمان باز و بسته شدن و نمونه باز و عقد هر سوپاپ) به طور بالقوه مزایای اهمیت دارد که از جمله این موارد می توان به کاهش استفاده سوخت، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و نیز قدرت و عملکرد فوق العاده بالا اشاره کرد.

پیشرانه ی TFG کونیگزگ می تواند بدون وابستگی به موقعیت دریچه سرگین و به عبارت دیگر شرایط پدال گاز کار کند، بنابراین به جای محدود کردن میزان هوای ورودی به تو پیشرانه توسط دریچه مدفوع خارجی داخل بالای پیشرانه، می توان آن را با کمتر بازکردن سوپاپ ها کنترل کرد. این کار موجب نفع جویی در انرژی می شود. پیشرانه به راحتی می تواند موافق حرکت دورانی ی کارآمد میلر فرمان کند؛ چرخه ای که در آن هوای مکش شده حجم کمتری نسبت به گازهای منبسط شده در کود ی احتراق (غلیان خواه فرمان) اشغال می درنگ و درنتیجه باعث افزایش کارایی می شود.

زیادترین معیار گستردن گازهای سمی تو پیشرانه های مدرن هنوز غصه تو ثانیه های بدوی استارت سرد به برهان سرد وجود داشتن قطعات داخلی، سرد بودن کاتالیزورها و محدودیت مخلوط سوخت و محیط در دورهای پایین پیشرانه رخ می دهد. سیستم سوپاپ آزاد کونیگزگ بخاطر بهبود چرخش گازهای خروجی داخل داخل پیشرانه، (زمان بندی) سوپاپ ها را دستکاری می نرم و درنتیجه گازهای داغ ناشی از احتراق با مرکب بنزین و هوای تازه مخلوط و باعث کاهش سرایت آلایندگی می شود. سازنده ی جهیز «عاری بادامک» مطالبه می کند که استعمال از این روش موجب کاهش ۶۰ درصدی پراکندن آلایندگی در مقایسه با پیشرانه سه ستون سنتی مجهز به میل بادامک خواهد شد.مقاله های مرتبط:فناوری برنگ خون فهمیدن مصنوعی در سوپاپ های برقی چگونه ارتکاب می کند؟فناوری سوپاپ الکترونیک و برقی IVA؛ انقلاب تازه تو پیشرانه های احتراقیچرا فناوری سوپاپ برقی، آینده موتور احتراق تویی را تغییر می دهدراهنمای خرید ماشین دست دوم

مجاهدت های سابق در زمینه ی فناوری های بدون بادامک نسبتا ساده بود که معمولاً شامل سولنوئیدهای الکترومغناطیسی یا کاراندازهای الکتروهیدرولیکی می شد. سیستم سوپاپ آزاد از سولنوئیدهای نیوماتیک برای به کار انداختن سوپاپ ها و سولنوئیدهای الکتروهیدرولیکی برای متوقف کردن سوپاپ ها در موضع معینی روزی می سرما تا لول آن را تعدیل و تنظیم کند.

سیستم یادشده همچنین با بستن تمام سوپاپ ها در سیلندرهای خاص و قطع تزریق سوخت، امکان غیرفعالسازی سیلندرها را مهیا می کند. طرح هایی برای استفاده از هوش جعلی وجود دارد تا به پیشرانه اجازه دهد که بهینه استراتژی احتراق را تو یک لحظه ی مشخص تشخیص دهد.

مغز پیشرانه (واحد کنترل الکترونیکی) دقیقاً تصمیم می گیرد که ودیعه بوسیله وعده پیشرانه و کارهایی که شوفر ازطریق ضیق دادن پدال گاز می خواهد انجام دهد، هر سوپاپ باید به چه شیوه ای انجام کند. پیشرانه ی مجهز بوسیله توربوشارژر دارای سیستم توربو دو مرحله ای است؛ اما سیستم سوپاپ آزاد بوسیله جای استعمال از سوپاپ ها بخاطر کنترل اینکه کدام توربوشارژر در چه زمانی کوشا شود، با اتصال سه گانه سوپاپ از ۶ سوپاپ خروجی پیشرانه بوسیله یک توربین و سه سوپاپ باقیمانده به توربین دیگر، کنترل هر یک از توربوشارژرها را به طور وارسته اجرا می دهد. پیشرانه TFG بین ۱۵ تا ۲۰ درصد مصرف سوخت کمتری دارد. 

نتایج استفاده از این طرح چشم انسداد به نظر می رسند. TFG یک پیشرانه ی سه ستون ۲ لیتری است که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و مصرف بنزین آن بین ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر از پیشرانه معمولی ۲ لیتری مجهز به سیستم تزریق مستقیم است. این پیشرانه می تواند با انواع سوخت ها کار بطی ء و گفته می شود که با استفاده از بنزین های تجدیدپذیر الکلی قبیله دوم، هیچ اسلوب دی اکسیدکربنی تولید نخواهد کرد.گزینه ی جایگزین بی ام و

بی ام و جهیز نبض متغیر سوپاپ ولوترونیک (Valvetronic) را در سال ۲۰۰۱ معرفی کردن و نمایش کرد که استفاده از آن هنوز غصه امتداد دارد. اگرچه هنوز در این سیستم یک غبطه بادامک وجود دارد و کامل سوپاپ های ورودی به یک باره و نه به قیافه جداگانه فعال می شوند، ولوترونیک مؤثر و سهل است. استفاده از ترکیب ولوترونیک و Vanos برای تغییر زمان بندی میل بادامک، کمینه نفقه و مقرون به صرفه است و روشی کم ارزش برای بهره گیری از مزایای فناوری «بدون بادامک» به احصائیه می جوی.بیشتر بخوانید:معرفی بی ام و Z22، خودرو مفهومی فراموش شده ۱۹۹۹بوئینگ و FAA پروازهای آزمایشی برای تأیید مجدد هواپیمای ۷۳۷ مکس را مطلع کردندجعبه دنده دستی هوشمند کیا چگونه حکم می کند؟همه چیز درباره مبدل گشتاور و عملکرد آنشیائومی و هواوی تو سلاله بعدی گوشی های تاشدنی خود از فناوری UTG استعمال می کنند

شاید دوست داشته باشید:

چگونه مدیریت حرارتی زمان شارژ خودرو برقی را کاهش می دهد؟

باتوجه به ورود شارژرهای بسیار سریع ۸۰۰ ولت ۳۵۰ کیلووات به اروپا، چه چیز دیگری برای کاهش زمان جایگاه های […]

داخل رانندگی آفرود مسیرهای آبی، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

گذر از مسیرهای آبی یکی از مسائل مهم تو آفرود است که نباید آن را مشت ِکم گرفت. اگر مجبور […]

جعبه دنده دستی هوشمند کیا چگونه فقره می کند؟

پس از معرفی خودرو کیا ریو ۲۰۲۱ بخاطر راسته اروپا، صندوق دنده ی دستی جدید کیا همچنین معرفی شد که […]