چرا چهار سوپاپ بهتر از دو سوپاپ برای هر استوانه است؟

admin دسته‌بندی نشده

مقاله های مرتبط:راهنمای خرید خودرو کارکرده

پیشرانه ها بخاطر تولید قدرت به شهود هوا نیاز دارد. هرچه مدل هوای ورودی بوسیله پیشرانه تکثیر یابد، قدرت تولیدی بیشتر می شود. در گذشته، بوسیله ازای هر سیلندر از پیشرانه دو سوپاپ در نظر گرفته می شد که یکی وظیفه ی ورود سوخت و هوا بوسیله محفظه ی سیلندر و دیگری مقرری ی خارج کردن محصولات حاصل از احتراق را برعهده داشت. با توجه به اینکه معیار هوای ورودی بیشتر سبب تولید غلبه بیشتر می شود، اولین راهکار پیش روی مهندسان افزایش اندازه ی سوپاپ ها برای تزریق بیشتر مخلوط بنزین و هوا تو محفظه ی استوانه بود؛ اما با گذشت زمان و صعود معرفت و تکنولوژی هویدا شد که افزودن تعداد سوپاپ های کوچک پر حرارت بوسیله ازای هر ستون تو مقایسه با اضافه معادل ی آن ها علت افزایش قدرت تولیدی می شود.

برای روشن شدن این موضوع، سوپاپ را به شکل صفحه ای مدوّر در رویت بگیرید که به انتهای اهرمی هموار شده است. این ورق ی مدوّر در حالت عادی انگیزه مسدودشدن دهانه ی دخول و خروج هوا و سوخت در استوانه می شود. ستبری این دیسک فرضی بوسیله اضافه ی قدری از کشش یاور هموار بوسیله آن تقریبا مقابل ارتفاع محفظه ی ورودی به استوانه است. حال با در نظر ستاندن این موضوع که افزایش کمیت ی سوپاپ خواه به اعتراف دیگر افزایش ارتفاع و حجم محفظه ی ورود و در رو پیشرانه می تواند انگیزه تکثیر ظرفیت ورود و خروج مخلوط فضا و سوخت بوسیله سیلندر شود، چگونه مهندسان تقاضا می کنند با افزایش دوبرابری تعداد سوپاپ ها با پیمانه ی شقه حالت پیشین می توان نتیجه ی بهتری در تولید غلبه پیشرانه گرفت؟

غلبه تولیدی پیشرانه ازطریق سنجش نمونه گشتاور تولیدی درون هر چرخه ی احتراق محاسبه می شود؛ بنابراین درون حالت ایدئال، با افزایش سرعت اتمام هر چرخه ی احتراق، قدرت تولیدی نیز اضافه می یابد؛ اما وضعیت راندمان پیشرانه هرگز ایدئال زدودن. در حالت واقعی، با اضافه دور اتومبیل زمان باز و سپرده شدن سوپاپ ها کاهش می یابد؛ درنتیجه زمان کافی برای ورود و در رو محیط بوسیله مقیاس کافی وجود ندارد و این عامل موجب کاهش بازده ی پیشرانه خواهد شد. درون این حالت، مصرف از دو سوپاپ ورودی با وزن ی کوچک تر از حالت تک سوپاپ ارجحیت می یابد. به علاوه، با افزایش تعداد سوپاپ ها مهندسان فرصت بهتری برای مدل سازی مسیرهای ترکیب هوا و سوخت می یابند. مزیت دیگر کاهش وزن سوپاپ ها و مشکلات ناشی از وزن آن ها در سرعت های سریع کارکرد پیشرانه است. با حیات طولانی مزایای ذکرشده، استفاده از سوپاپ های بیشتر در هر ستون علت افزایش قطعات و پیچیدگی های مهندسی و ماشین کاری می شود؛ بوسیله همین دلیل، در گذشته تنها درون پیشرانه های اختصاص از این فناوری استفاده می شد.

ایده ی استفاده از سوپاپ های بیشتر درون هر استوانه ابتکاری نیست؛ بمنظور اولین مرحله این ایده درون اوایل قرن بیستم استفاده شد. سپس، هوندا در دهه ی ۱۹۷۰ خودروسیویک را با سه سوپاپ داخل هر استوانه ارائه کرد. داخل پیشرانه ی این خودرو، دو سوپاپ وظیفه ی تزریق مخلوط سوخت و هوا به ستون را برعهده داشت و سوپاپ سومین برای خروج محصولات حاصل از احتراق تعبیه شده بود. در این پیشرانه برای کاهش نفقه های تولید، هوندا فقط از یک میل سوپاپ برای کنترل باز و بسته شدن سوپاپ ها بهره می برد. در سال های اخیر و با ظهور فناوری پاشش بنزین و تعبیه ی انژکتور، نقش تعداد سوپاپ ها در بازده پیشرانه کم رنگ جزیی شده است؛ با این حال، همچنان نحوه ی نقشه کشی فضای ورود مخلوط سوخت و هوا برای اختلاط همگن و کم ارزش بزرگی بسزایی دارد.بیشتر بخوانید:ریلمی X3 با ۱۲ گیگابایت حافظه رم درون بنچمارک GeekBench مشاهده شدپخش زنده رونمایی آنلاین از جدیدترین محصولات هوآوی در ایران [فاتحه شد]چین برای اتمام سامانه ناوبری تبعه خود، آخرین ماهواره بیدو را به هوا پرتاب کردرندرهایی جالب از تبدیل خودروهای شاسی بلند به سداناپل سرانجام شیار رایزنی یکجانبه گرایانه اپ استور را تحول می دهد

شاید دوست داشته باشید:

آمازون مبصر ترین فصل تعطیلات تاریخ خود را تجربه کرد

آمازونSGHAROOOON در اطلاعیه ای رسمی می گوید «مبصر ترین فصل تعطیلات» خود را تابه امروز تجربه کرده است و برهان […]

نوستالژی: سرگذشت آتاری دستی و گیم بوی

 اگر بوسیله شما می گفتند ۱۵ سال شروع عمر تان را با کامل خاطرات و امتحان هایتان بدهید و داخل […]

کامپیوترهای دسکتاپ اپل با پردازنده M2 به زودی از وضع می رسند

اپل در رویداد One More Thing از کامپیوتر های مک مبتنی بر پردازنده ی اختصاصی M1 رونمایی کرد. کوپرتینویی ها […]