نشانگر سوخت خودرو چگونه فرمان می کند؟

admin دسته‌بندی نشده

رانندگی داخل حالتی که نشانگر بنزین (گِیج سوخت) روی حالت خالی قرار دارد پرتنش و بیم آور است، ولی چنانچه شما تیمار از آن قسمت قسمت کردن رانندگان کنجکاوی هستید که می خواهید بدانید چه مسافتی را می توان تو این حالت پیمود، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نشانگر سوخت از آن دسته تجهیزاتی است که از دقت کافی برخوردار نیست. اگرچه این ایراد تا حدودی به سود راننده و خودرو است، اما باعث می شود در طول سال مراجعه ی بیشتری به ایستگاه های سوخت گیری داشته باشید و تو مولود زمان و خرج ی بالاتری صرف می شود. بدنامی این نشانگرها از زمانی آغاز شد که راننده ها دریافتند زمانی که این نشانگر وضعیت وحشت تهی را نشان می دهد، همچنان خودرو مسافت قابل توجهی را می پیماید. بخاطر درک این وضعیت و شناسایی از برهان آن باید با مسکن و اجزای تشکیل دهنده ی نشانگر بنزین آشنا شویم. به طور ساده، نشانگر سوخت از دو مدخل فرستنده و نشانگر تشکیل شده است که تو ادامه به تفصیل هر یک از این اجزا را تک بررسی قرار می دهیم.فرستنده

فرستنده داخل باک خودرو قرار دارد. اصلی ترین مقدر شدن فرستنده یک شناور است که معمولا از جنس فوم ساخته می شود. این غواص به یک میله ی نازک فلزی متصل بوده که انتهای آن به یک ایستادگی متغیر آویزان است. مقاومت فاقد وسیلهاتصال وسیله ای الکتریکی است که با خلق کردن مقاومت درون دست خط روند نمونه آن را انتظام می بطی ء. هر چه معیار پایداری بیشتر باشد، مسئله الکتریکی کمتری گذر می کند. ایستادگی متحرک بر روی اب تعبیه شده در هراس خودرو از یک ورق نازک پوشیده شده با مواد ایستادگی زا تشکیل شده که یک قانون آن بوسیله میله ی شناور و قاعده دیگر آن به نشانگر وضعیت بنزین همواره است. با پشته و پایین عدول کردن سطح سوخت در هراس میله ی شناور روی پایداری جابه مکان شده و داخل خراج میزان پایداری تبدیل می درنگ. داخل دگرگونی مدل مقاومت سبب تبدیل میزان جریان الکتریکی ارسالی به نشانگر خواهد شد و در نهایت راننده مسبوق جابه جایی نشانگر سوخت روی ورق ی کیلومتر شمار می شود.

مداقه پایین این مکانیزم با توجه بوسیله ساختار آن کاملا مشخص است. به دلیل همین ساختار است که نشانگر سوخت خودرو پس از سوخت گیری با خلال مسافتی نسبتا طولانی همچنان وضعیت باک پر را نشان می دهد. با پر شدن هراس شناور بوسیله جانب ارتفاع حرکت می کند اما با سوخت گیری کامل، در سوخت غرق می شود و در حاصل کمترین مقاومت ایجاد می شود. به همین دلیل بخاطر جابه جا شدن نشانگر سوخت شناور باید ابتدا از حالت غرق شدگی خارج شده و سطح سوخت بوسیله قدری پایین بیاید که سبب جابه جایی شناور به سمت پایین شود. به همین دلیل است که با لبالب کردن کامل باک مدت زمان زیادی نشانگر سوخت حالت پر وجود داشتن هراس را نشان می دهد.

وضعیتی مشابه در حالت تهی شدن باک اتفاق می افتد. شناور سوخت هرگز بوسیله کف باک نمی چسبد و همیشه فاصله ای کمتر میان کف باک و غواص سرمد می ماند که این امر وضعیت نشانگر باک خالی و پیمایش مسافتی نسبتا کامل تا آرام شدن خودرو را توضیح می دهد. از لفظ دیگر، یکی دیگر از عوامل ناچیز دقتی این مکانیزم شکل ظاهری باک سوخت است. باک بنزین در خودروهای امروزی از نوع پلاستیک ساخته می شود و طوری قالب ریزی می شوند که بتوان آن ها را تو فضاهای زیاد محدود جا انصاف. گاهی هراس ها طوری طراحی می شوند که اطراف اجزای دیگر خودرو همانند فریم و هیکل صبر بگیرند. به همین دلیل هنگامی که نشانگر سوخت وضعیت نیمه را نشان می دهد، امکان پذیر است میزان واقعی سوخت موجود در باک کمی بیشتر خواه کمتر از نیمه ظرفیت باک باشد.نشانگر

نشانگر هم منیع مانند فرستنده وسیله ی ساده ای است. مقاومت متغیر مورد بحث درون بسرنوشت شوم دچار کردن قبلی دور یک صفحه نازک از جنس بی متال پیچیده شده یا درون مجاورت آن صبر دارد. سیلان عبوری از فرستنده و مقاومت متغیر در نهایت بوسیله این صفحه بی متال می رسد که یک سوی آن بوسیله مقاومت متغیر و لفظ دیگر آن به عقربه ی نشانگر سوخت هموار است. ورق بی متال از اتصال دو فلز غیرهم جنس مصنوع می شود که هر یک ضریب انبساط حرارتی متفاوتی دارند. با افزایش میزان پایداری تو مسیر جریان، حرارت ناشی از مسئله کاهش یافته؛ در نتیجه ورق بی متال خنک می شود. با خنک شدن بی متال به دلیل تباین ضریب انبساط حرارتی این ورق از حالت خمیده خارج شده و با صاف شدن آن نشانگر بنزین از «حالت باک» انباشته به سمت حالت «هراس خالی» حرکت می درنگ.

با گرم شدن ورق بی متال و به برهان اختلاف ضریب انبساط حرارتی، این ورقه به یک سمتی که ورق با ضریب انبساط پایین خیس قرار دارد، انحنا روشن می یواش. این جابه جایی اندک فیزیکی می تواند نشانگر سوخت را به حرکت درآورد که یکی از کاربردهای استعداد آمیز این وسیله ی ساده است.نشانگرهای بنزین مجهز به ریزپردازنده

تو چندی از خودروهای مدرن به جای ارسال مستقیم جریان بوسیله جانب ورق بی متال و نشانگر سوخت، این جریان به یک ریزپردازنده منتقل می شود تا پس از پردازش نشانگر سوخت با مداقه بالاتری مدل سوخت موجود در هراس را نمایش دهد. ریزپردازنده ی تعبیه شده درون این خودروها با اخذ میزان روانی ارسالی از فرستنده و مقایسه ی آن با مقادیر از پیش تعیین شده در نهایت یک سیگنال به ریزپردازنده ی دیگری که در داشبورد راحتی دارد، ارسال می نرم و علت تغییر وضعیت نشانگر سوخت می شود.

استعمال از ریزپردازنده جهت رفع خطای معمول مقیاس سوخت حقیقی در باک و نشانگر سوخت توانسته تا حد یدکی مفید واقع شود. این ریزپردازنده با مقایسه ی موقعیت اب باز (از طریق میزان جریان الکتریکی) با یک منحنی کالیبراسیون که بر مبنا موقعیت غواص و حجم سوخت باقی باقی مانده در باک تشریفات شده، خطای رایج را کاهش می دهد. در این سیستم ها یک چراغ هشدار را داخل حالتی که سطح سوخت از حد معینی پایین تر رود، نمایان می کند.

مشکل دیگر در اندازه گیری دقیق میزان سوخت موجود داخل وحشت زمانی فاش می شود که خودرو تو شیب خواه پیچ در حرکت باشد. تو این حالت سوخت بوسیله یک سو درون باک لول خواهد کرد و می تواند جهت تغییر شرایط شناور شود و در مولود نمایشگر سوخت با خطای زیادی سطح بنزین را علامت می دهد. برای محلول این مشکل، خودروهای فراهم به ریزپردازنده تاحدودی قادر بوسیله اصلاح این خطا هستند. برای این منظور ریزپردازنده به جای نفوذ لحظه ای به تغییرات موقعیت شناور میانگینی از موضع های اب باز را درون کشش بازه ی زمانی خاصی لحاظ می کند.بیشتر بخوانید:سرمایه گذاری ۱۲/۵ میلیون دلاری بی ام و روی فناوری سوخت کربن خنثیمرسدس بنز روی توسعه سوخت بدلی سرمایه گذاری نمی کندآیا مکمل سوخت بخاطر خودرو مفید است؟رانندگی با باک خالی چه مشکلاتی برای خودرو ایجاد می کند؟سهمیه بنزین کارت بنزین تا ۹ ماه پس انداز می شود

شاید دوست داشته باشید:

زمان شارژ خودروهای الکتریکی به زودی کاهش می یابد

زمان شارژ خودروی الکتریکی احتمالاً به زودی کاهش می یابد و کارشناسان صنعتی خودروسازی پیش بینی می کنند که هنگام […]

چگونه پیشرانه عاری بادامک مصرف سوخت را کاهش می دهد؟

پیشرانه های احتراق تویی تاکنون نتوانسته اند تمام انتظاراتی که از آن ها می رود را به طور طولانی برآورده […]

معمول ترین ایرادات متخصص در خودروها

مقاله های مرتبط:راهنمای سودا خودرو کارکرده تو میان اغلب خودروها، ایرادات فنی مشترکی به چشم می خورند. بعضی از آن […]