جهیز اماله آب بوش درون بی ام و M4 GTS چگونه فقره می کند؟

admin دسته‌بندی نشده

بیش از ۳ سال از معرفی کردن بی ام و M4 GTS می گذرد و این خودروی اسپرت اولیه میوه بی ام ومحسوب می شود که بوسیله سیستم تزریق آب ساخت انبازی بوش حاضر شده است. با استفاده از جهیز یادشده پیشرانه ی۶ سیلندر ۳ لیتری M4 GTS می تواند ۴۹۳ اسب بخار غلبه تولید کند. گرچه سیستم تزریق آب بوسیله داخل سیلندرها پیش از این توسط کرایسلر، ساب و حتی بسیاری از سازندگان هواپیما ها مورد مصرف فراغت گرفته، در این پیغام به عملکرد آن نگاهی دقیق تر خواهیم داشت.

اولیه و مهم ترین مستمری ی سیستم تزریق آب کاهش دمای محفظه ی احتراق به منظور پیشگیری از پدیده ی ناک (Knock) خواه احتراق پیش از موعد سوخت است. در خلال بروز پدیده ی ناک، مخلوط بنزین و هوای در محفظه ی احتراق زودتر از زمان پیش بینی شده مشتعل می شود و می تواند تبعات تکرار ناپذیری روی وضعیت و عمر موتور خودرو داشته باشد.

مقاله های مرتبط: بی ام و M4 GTS و تکنولوژی گرانبها قیمت تزریق آب بی ام و M4 GTS جی پاور با قدرت ۶۱۵ اسب بخار

جهیز تزریق آب به داخل ستون برای کار به انژکتورهای مخصوص اماله آب داخل منیفولد هوا، یک انبار آب ۵ لیتری که درون صندوق قفا کار گذاشته می شود و یک پمپ آب متکی است. با استفاده از این فناوری بی ام و توانسته به مخلوط سوخت و هوای متراکم خیس با دمای پایین تازگی دست ظاهر کند. با چنین مزیتی، مهندسان بی ام و میزان فشار تولیدی توربوشارژرها را از ۱۷.۲ بوسیله ۲۱.۶ پوند براینچ مربع (psi) افزایش دهند. قاعدتا افزایش فشار بوست تولیدی توربو به معنای افزودن قدرت و گشتاور خروجی پیشرانه خواهد بود و درون عمل نیز چنین می شود. با اینکه M4 GTS پیشرانه ای همسان با M4 استاندارد دارد؛ ولی به دلیل وجود جهیز تنقیه آب قدرت آن دقیقا ۴۹ اسب دود بیشتر است.

مزایای سیستم تزریق آب به همینجا ختم نمی شود، این سیستم می تواند فشار حرارتی درون پیشرانه بوسیله خصوص در پیستون ها، سوپاپ های خروج دود و مبدل کاتالیست را نیز کاهش دهد و در نتیجه این قطعات در دمای پایین تری کار می کنند.

شاید این تک به ذهن شما خطور کند که راننده ی M4 GTS مدام باید حواسش به مخزن آب باشد تا آب آن خالی نشود؛ اما از آن جایی که سیستم تزریق آب تنها در دور موتور بالای ۵ هزار دور پیاده شدن دقیقه فعال می شود؛ پس مصرف آب بیش کمی دارد و در حالت عادی اصلا انبار آن خالی نمی شود. همچنین درون خرمن آب یک حسگر حیات دارد که داخل صورت تشخیص بوسیله اتمام چسبیدگی آب مخزن می تواند پیشرانه را در وضعیت جدیدی و به صورت لحظه ای تنظیم کند.

سیستم تنقیه آب یکی از سیستم های مورد علاقه ی تیونرها است و داخل بی ام و M4 GTS اولیه بار است که یک خودروساز به رخساره کارخانه ای رفتار به عرضه ی این سیستم می کند. بیشتر بخوانید: بی ام و از جلوپنجره سری 4 بخاطر سایر میزان ها کاربرد نمی بطی ء نسخه ی ناتوان خیس تویوتا یاریس GR با غلبه ۱۱۸ اسب بخار معرفی شد پورشه 911 تارگا 4S نسخه ی Heritage معرفی شد بی ام و سری 4 مدل ۲۰۲۱ رونمایی شد سدان اسپرت و لوکس آکورا TLX رونمایی شد

شاید دوست داشته باشید:

زمان شارژ خودروهای الکتریکی به زودی کاهش می یابد

زمان شارژ خودروی الکتریکی احتمالاً به زودی کاهش می یابد و کارشناسان صنعتی خودروسازی پیش بینی می کنند که هنگام […]

چگونه پیشرانه عاری بادامک مصرف سوخت را کاهش می دهد؟

پیشرانه های احتراق تویی تاکنون نتوانسته اند تمام انتظاراتی که از آن ها می رود را به طور طولانی برآورده […]

معمول ترین ایرادات متخصص در خودروها

مقاله های مرتبط:راهنمای سودا خودرو کارکرده تو میان اغلب خودروها، ایرادات فنی مشترکی به چشم می خورند. بعضی از آن […]