تویوتا ونزا 2021 رونمایی شد

admin دسته‌بندی نشده

دودمان متاخر تویوتا ونزا پس از پنج سال غیبت، با پلتفرم متفاوتی رونمایی شده است. اینک این خودرو کراس اور با داشتن ۴/۷۵ متر کشش و دو صف صندلی، داخل گروه ی میزان های حد متوسط ازجمله فورد Edge و هوندا پاسپورت و شورولت بلیزر قرار می گیرد. گفتنی است دوده پیشین این خودرو از پلتفرم تویوتا کمری نصیب می برد. مقاله های مرتبط:تویوتا هریر ۲۰۲۱ برای راسته ژاپن رونمایی شدکم مصرف ترین خودرو های کراس اور بنزینی بازار جهانی در سال ۲۰۲۰

ونزا جدید همان خودرو تویوتا هریِر است که در بازار ژاپن نمایش می شود. این خودرو از سال ۱۹۹۷ تو ژاپن تولید و در اکثر میدان های جهانی با عنوان لکسوس RX فروخته می شد و نهایتا تو سال ۲۰۰۹، پلتفرم آن از کراس اور لکسوس متمایز شد. نسل کنونی تویوتا هریر پلتفرم مشترکی با کراس اور های هایلندر و Rav4 از محصولات تویوتا دارد که امتحان ی رانندگی احسان بوسیله ارمغان آورده است. طراحی مدل جدید تهاجمی تر و از خطوط تیزتری برخوردار است.

تویوتا ونزا جدید فقط با قدرت محرکه ی هیبریدی و سامانه ی کامل چرخ سریع الحرکه عرضه می شود. این خودرو از پیشرانه ی چهارسیلندر ۲/۵ لیتری و سه سواری الکتریکی مصرف می کند و درمجموع، ۲۱۹ اسب بخار قدرت دارد. تویوتا زمان صفر تا صد کیلومتر پیاده شدن روزگار ونزا را اعلام نکرده است؛ اما Rav4 هیبریدی با مشخصات فنی مشابه، در ۷/۸ وقت می تواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. کاربرد بنزین این کراس اور ۵/۹ لیتر در صد کیلومتر رانندگی ترکیبی برآورد شده است.

تویوتا قصد ندارد نسخه ی پلاگین هیبریدی ونزا را نمایش کند و از مدل بنزینی نیز خبری نیست. درحالی که نسخه ی ژاپنی این خودرو با قدرت محرکه ی هیبریدی یا غیر هیبریدی و قابلیت گزینش میان دیفرانسیل محرک جلو یا طولانی چرخ متحرک نمایش می شود، استاندارد تمام بنزینی با پیشرانه ی دولیتری چهارسیلندر و قدرت های ۱۶۹ اسب بخار و ۱۵۳ اسب بخار عرضه می شود.

در خودرو کامل چرخ متحرک ونزا از گرایش گاردان برای واگذاری نیرو به دیفرانسیل قفا مصرف نشده و به جای آن، تویوتا یکی از موتور های برقی را داخل قسمت عقب قرار داده تا هنگام نیاز، به چرخ های تعاقب نیرو بفرستد. ناگفته نماند گشتاور بوسیله طور متحرک بر روی اب از حالت تماما دیفرانسیل جلو تا ۲۰ درضد جلو و ۸۰ درصد متعاقب توزیع می شود. مقابل گفته تویوتا، لغزش چرخ های جلو طی پیشدستی کردن گیری های سریع کاهش یافته است و سامانه ی کمکی گذر از پیچ تویوتا از سامانه ی کنترل پایداری بخاطر کاهش کم فرمانی تو تاب دادن های سریع کمک می گیرد و باعث تردستی بیشتر این کراس اور شده است.مقاله های مرتبط:تویوتا هایلندر XSE مدل ۲۰۲۱ معرفی شدکدام خودرو ها در میدان جهانی، بسیار از ۱۵ سال مصرف می شوند؟

امانت ی باتری این خودرو هیبریدی مافوق صندلی های پشت جاسازی شده است؛ به طوری که فضای داخلی را کاهش ندهد. طبق ادعای تویوتا، بیش از هزار لیتر فضای جنین پشت صندلی های دنبال وجود دارد و ازاین دید میان رقبا در رله متوسط و قفا روال هوندا پاسپورت راحتی می گیرد. البته فضای پای سرنشینان عقب درون ونزا کمی ناامید کننده و از هر خودرویی در این کلاس اندک است.

درون کابین از مدل سازی شکیل برخوردار است. تریم قهوه ای آبی درکنار خطوط عالی جلب توجه می بطی ء و کنسول مرکزی آن در هیچگاه یک از خودروهای تویوتا دیده نمی شود. تو میزان استاندارد، سامانه ی مفروضات و سرگرمی خودرو به ورقه نمایش هشت اینچی و در مدل سفارشی، به صفحه عرضه ۱۲/۳ اینچ مجهز است که بسیاری از کنترل ها ازجمله تنظیمات ندا بوسیله رخساره لمسی انجام می شود. همانند تویوتا هایلندر جدید، سامانه ی داده ها ونزا نیز از برنامه های کارپلی اپل و اتو اندروید و آلکسا آمازون به قیافه استاندارد پیشتیبانی می نرم.

این دشت از سقف پانوراما شیشه ای یکروز مند است. شیشه ی این پنل نبوغ ساطع یا مات شدن دارد و نورگیری داخل خودرو را تحت تأثیر قرار می دهد. ورق ی کیلومتر حساب شقه دیجیتالی است و در دو معیار با صفحه نمایش های ۴/۲ یا ۷ اینچ دردسترس است. همچنین، صفحه ارائه هدآپ ۱۰ اینچی سفارشی و نمایشگر دیجیتالی دوربین قفا با قابلیت تا شدن بخاطر جلوگیری از نور خیره کننده، برای این خودرو نصب شدنی است.

سامانه ی مسیریاب تویوتا علاوه بر مسیر یابی، نبوغ تجزیه وتحلیل وضعیت جوّی و حالات رانندگی را دارد و براساس آن، شارژ باتری را پروگرام ریزی و مسیر های تکراری و زمان و مکان های ترافیک شلوغ کار را وقوف می کند و براساس آن، بهینه ترین دست خط را پیشنهاد می دهد تا مصرف کارمایه بوسیله حداقل برسد. در مسیر های سرازیری، این خودرو از ترمز پیشرانه به منظور تولید انرژی بخاطر شارژ باتری استفاده می کند.مقاله ی مرتبط:راهنمای تمامیت جهیز های کنف و کمکی مدرن خودرو

سامانه ی دیگر این خودرو سامانه ی ذخیره ی انرژی است که از لکسوس به عاریت گرفته شده و جهیز تهویه هوا را فقط به افراد مجهز در خودرو هدایت می کن.؛ این موضوع برای گرم کن ها و سرد کننده های صندلی های جلو نیز صادق است. تمام آپشن های زنهار تویوتا در این کراس اور بوسیله رخ مقیاس ارائه می شود. تویوتا ونزا از کروزکنترل تطبیقی، سامانه ی کمکی حرکت بین خطوط، فناوری نمره نقاط نابینا و سامانه ی هشدار ترافیک قفا روزی می سرما.

تاکنون جزئیاتی از ارج ونزا جدید منتشر نشده است؛ ولی احتمالا این خودرو با کراس اور ها ی بی آرامی کلاس خود ازجمله فورد Edge و هوندا پاسپورت بی قراری قیمت است؛ یعنی از کمتر از ۳۰ هزار دلار مقدمه می شود و داخل حالت فول آپشن به ۴۰ هزار دلار می رسد. طبق گفته تویوتا، ونزا ۲۰۲۱ از اوت امسال نمایش خواهد شد.

لینک دانلودبیشتر بخوانید:مینی ون هیبریدی تویوتا سیه نا مدل ۲۰۲۱ رونمایی شدکیا موهاوی Gravity معرفی شدتویوتا به دنبال ترقی تحقیقات درزمینه فناوری بلاک چین داخل صنعت خودروسازیتویوتا یاریس کراس رونمایی شداولین تصاویر مفهومی از کراس اور برقی اسمارت منتشر شد

شاید دوست داشته باشید:

زمان شارژ خودروهای الکتریکی به زودی کاهش می یابد

زمان شارژ خودروی الکتریکی احتمالاً به زودی کاهش می یابد و کارشناسان صنعتی خودروسازی پیش بینی می کنند که هنگام […]

چگونه پیشرانه عاری بادامک مصرف سوخت را کاهش می دهد؟

پیشرانه های احتراق تویی تاکنون نتوانسته اند تمام انتظاراتی که از آن ها می رود را به طور طولانی برآورده […]

معمول ترین ایرادات متخصص در خودروها

مقاله های مرتبط:راهنمای سودا خودرو کارکرده تو میان اغلب خودروها، ایرادات فنی مشترکی به چشم می خورند. بعضی از آن […]