رانندگی با وحشت خالی چه مشکلاتی برای خودرو خلق کردن می کند؟

admin دسته‌بندی نشده

متخصصان خودرو عقیده دارند در هر وضعیتی باید حداقل یک چهارم ظرفیت باک بنزین داشته باشد. مسلما با رعایت این اصل ساده، خطر کامل شدن سوخت و ماندن در حروف به حداقل کاهش می یابد؛ اما این تنها دلیل برای پر نگه داشتن باک خودرونیست. رانندگی با باک به اصطلاح تهی خواه دقیق تر زمانی که میزان سوخت کمتر از یک چهارم ظرفیت وحشت است، می تواند سبب بروز صدمات به بخش های مختلف خودرو شود.

اگرچه خودرو تا قبل از تکمیل کامل سوخت موجود در باک می تواند مسافت زیادی طی کند، درون لحظاتی که خودرو داخل تلاش است آخرین جرعه های سوخت را از هراس بمکد و بوسیله پیشرانه برساند، بخش های مختلفی از خودرو زیرفشار راحتی می گیرد. اولین حصه کاتالیزور است که کاهش معیار بنزین تو باک خودرو می تواند وضعیتی را رقم بزند که به دلیل نوسان در سوخت رسانی بوسیله پیشرانه، عمل احتراق به طوراستاندارد اجرا نشود و درنتیجه کاتالیزور موجود داخل اگزوز دستخوش آسیب شود. آسیب کاتالیزور به انزوا می تواند خرج ی هنگفتی به شوفر تحمیل درنگ.

مشکل شایع دیگر که ناشی از کاهش سطح سوخت درون باک است، گیرکردن پمپ سوخت رسانی و ازکارافتادن آن و گرفتگی فیلتر بنزین است. با کاهش میزان سوخت باک، پمپ تقلا می کند آخرین قطرات سوخت موجود را بمکد و به پیشرانه پمپاژ یواش. در این حالت، ذرات انتها نشین شده ی آلوده کننده ای مکیده می شود که همراه بنزین به باک خودرو راه یافته اند. اگر مقیاس این ذرات به قدر کافی بزرگ باشد یا شوفر بارها خودرو را تو حالت مشابه قرار دهد، درنهایت به ازکارافتادن یا اشتعال پمپ و گرفتگی زودتر از موعد فیلتر بنزین منجر می شود.

مشکل دیگری که امکان پذیر است در خودروهای پیشرفته به بود آید، سوختن پمپ بوسیله برهان اضافه دمای بیش از حد است. در اغلب این خودروها، پمپ سوخت رسانی در باک تعبیه شده است و سوخت موجود در هراس یخ مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش آن را ایفا می دهد. با کاهش معیار سوخت و افزایش فشار بر پمپ برای مکش قطرات پایانی سوخت موجود در باک، دمای آن اضافه می یابد و می تواند به ازکار افتادن آن منجر شود.

حال که با مضرات و آسیب های احتمالی شاگرد از رانندگی در شرایط نزول سوخت آشنا شدیم، بهتر است به این سئوال بنیادی اغلب رانندگان پاسخ دهیم: پس از برملا شدن چراغ اعلام خطر کاهش میزان سوخت، چند کیلومتر دیگر می توان خلال کرد؟ پاسخ طاسی به این سئوال امکان پذیر ازاله. جوهر این است نوع خودرو، بازدهی آن، شرایط جاده، ترافیک و سبک رانندگی شما بر پاسخ این پرسش تأثیرگذار است؛ ولی درون اغلب خودروهای سواری سدان، چراغ اعلام خطر زمانی روشن می شود که ۷/۵ تا ۱۱ لیتر بنزین درون وحشت پایا الباقی است و این عدد تو خودروهای شاسی بلند و بزرگ نمدار به ۱۵ لیتر تکثیر می یابد. بعضی خودروهای مدرن تر بوسیله کمک پردازنده مرکزی خودرو می توانند مسافت برازنده پیمایش باتوجه بوسیله سوخت موجود داخل باک را تخمین بزنند؛ اما نباید فراموش کرد این ارقام تخمینی باتوجه به متغیرهای گوناگون می تواند دگرگونی نرم.

مطالب این مقاله، تنها با کمال مطلوب جلوگیری از اعاده قانون بوسیله رانندگی در شرایط هراس خالی ذکر شده است و حتما در مواردی جلوگیری از این موقعیت اجتناب ناپذیر است. امکان وقوع آسیب یا ویرانی با یک خواه دوبار رانندگی در این حالت بسیار بعید است؛ ولی اگر به رانندگی درون این وضعیت قانون دارید، بهتر است بیش ازپیش به مصونیت خودروتان جلال دهید.بیشتر بخوانید:آیا مکمل سوخت بخاطر خودرو مفید است؟سهمیه سوخت کارت بنزین تا ۹ ماه ذخیره می شوددولت ترامپ، مقیاس جدید کاربرد بنزین خودروها را اعلام کردبه فعالان مقدر شدن محموله ونقل اینترنتی کالا سهمیه تشویقی سوخت اعطا می شوداحتمال تعطیلی تعدادی از جایگاه های عرضه سوخت وجود دارد

شاید دوست داشته باشید:

جهیز اماله آب بوش درون بی ام و M4 GTS چگونه فقره می کند؟

بیش از ۳ سال از معرفی کردن بی ام و M4 GTS می گذرد و این خودروی اسپرت اولیه میوه […]

مؤثر ترین آپشن های امان خودرو کدام اند؟

تو تحقیق سازمان آمار تلفات رانندگی آمریکا باتوجه به اظهارات بیمه، آپشن های حمایت و دستیار رانندگی خودرو های بی […]

کیا اپتیما درون آمریکا با نام K5 ارائه می شود

بوسیله رویت می رسد که کیا موتورز ترانه دارد تا شهرت فعلی اپتیما(Optima) را در ایالات متحده حذف کرده و […]