رندرهای جذاب از اختلاط نقشه کشی وانت و خودرو موتور

admin دسته‌بندی نشده

در چند دهه ی گذشته، پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکا انواع وانت بوده اند و محصولات فورد و شورولت در این کشور، مشتری های فراوانی دارند. فردی های خاص وانت ها و حاجت مشتری در آمریکا باعث شده است که مدل هایی مثل خودروفورد F-150 خرید درخورتوجهی تجربه کند. وانت ها در استرالیا هم پرطرفدار هستند و درحقیقت، بخشی از فرهنگ و کتاب خودروسازی این کشور را تشکیل می دهند.

ما در ایران خودروهایی که محلی بخاطر بارگیری و اتاقک سرنشین داشته باشد، در کلاس وانت یا پیکاپطبقه بندی می کنیم؛ ولی مردم استرالیا بخاطر وانت های خاصشان نام اختصاصی دارند و به آن افتخار می‎کنند. درون استرالیا و نیوزیلند، فدایی وانت ها با نام یوت (ute) شناخته می شوند و با پیکاپ های آمریکایی و ژاپنی متفاوت هستند.

وانت یوت براساس شاسی و پلتفرم خودروهای سواری طراحی و تولید می شوند و درمقایسه با پیکاپ های سنتی، کابین کوچک تری دارند. کلمه ی «یوت» مخفف عبارت coupé utility بوسیله معنی «خودرو کوپه ی باری» است. درون وانت یوت، بخش بارگیری و کابین یکپارچه هستند؛ اما در پیکاپ ها این دو مختار در رویت محزون می شوند. با این تفاوت، حجم بارگیری یوت ها کمتر از پیکاپ ها است.

براساس تمجید مشخص پیکاپ، برخی از وانت های موجود در بازار ایران مشابه پیکان وانت و پراید 151 باید یوت ستایش شوند. البته یوت های اصیل استرالیایی معمولا قدرتمند و دیفرانسل قفا هستند. با این ابتدا و آشنایی با وانت یوت، درک مفهوم رندهای این مقاله آسان‎تر می شود.

وب سایت استرالیاییباجت دایرکت (BudgetDirect) رندرهای جذابی منتشر کرده است که ایده ی اصلی آن، تصورکردن وانت های یوت براساس خودروهای سواری متنوع است. اگر آئودی، شورولت، دوج، فراری، هوندا، رنو، رولز رویس و تسلا وانت یوت استرالیایی تولید کنند، با چه محصولی روبه رو خواهیم شد؟ رندرهایی که درادامه می بینید، پاسخ تیم نقشه کشی باجت دایرکت به این سئوال است.

آئودی؛ وانت RS4 تویین توربوشارژ

رندر وانت یوت آئودی براساس استاندارد RS4 نقشه کشی شده و جلوپنجره، کاپوت، شیشه جلو و زیربندی قرین سدان قدرتمند آلمانی ها است. در این رندر، می توان دماغه و بخش جلو خودرو تا ستون دوم بدنه را دقیقا مشابه RS4 یا RS5 مدح کرد و بخش بارگیری و تعاقب وانتی استاندارد و عادی است. این وانت می تواند با سیستم تمام چرخ محرک آئودی کواترو همراه باشد و پیشرانه ی ۲/۹ لیتری TFSI تویین توربوشارژ مدل RS4 Avant با غلبه ۴۴۴ اسب تبخیر و گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر و مجری دنده ی هشت سرعته خودکار روی آن گمارش شود. طراحان باجت دایرکت پیش بینی کرده اند این وانت با حجم طولانی بارگیری می تواند داخل زمان ۴/۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد.شورولت؛ پیوند اِل کامینو کلاسیک و کامارو

رندر وانت یوت شورولت با الهام از نمونه کلاسیک ال کامینو (El Camino) ثمر سال های ۱۹۵۹ و ۱۹۶۴ درون خیساندن با دودمان جدید کامارو طراحی شده است. شورولت ال کامینو کلاسیک یکی از  وانت های پرطرفدار یوت محسوب می شود که در این رندر، مدل ی مدرن آن با طراحی کامارو به تمثال کشیده شده است. جزء جلو این رندر کاملا شبیه کامارو به نظر می رسد که قسمت بارگیری بوسیله آن اضافه شده است. نقشه کش این رندر پیشرانه ی تنفس غریزی ۶/۲ لیتری V8 را برای آن در دید پژمان است که می تواند عملکرد متخصص درخورتوجهی داشته باشد و در سرعت گیری، از برخی مقیاس های اسپرت اندوه بهتر باشد. البته شورولت پیکاپ سیلورادو را تولید می کند که فروش چشمگیری دارد و بعید است وانت یوت را از این شرکت بزرگ آمریکایی ببینیم.دوج؛ بارکش چلنجر و چارجر

داخل فهرستی که وانت شورولت باشد، باید محصولی هم از دوج قرار عدالت. از سال ۲۰۱۲، خرید خودروهای دوج در استرالیا ایستا شده است؛ بنابراین، تیم طراحی باجت دایرکت بازگشت این برند را با وانت یوت فرض کرده اند. رندر وانت یوت دوج ترکیبی از ابعاد کالبد ی چلنجر با نقشه کشی دماغه و تقدیر جلویی چارجر است. چنانچه چنین خودرویی تولید شود که احتمالش تقریبا صفر است، نیکوترین پیشرانه بخاطر آن سواری V8 دوج هلکت با غلبه ۷۰۷ اسب بخار خواهد بود.فراری؛ وانت جی تی

چند سال پیش تخیل این تصور خنده دار بوسیله دیدن می رسید که فراری روزی شاسی بلندتولید کند؛ اما این برند باستانی و محبوب بوسیله زودی ابتدایی شاسی اهتزاز تاریخ خودروسازی با مدال اسب ظالم ایتالیایی را عرضه می کند. حالا داخل نظر بگیرید که وانت فراری چگونه خواهد بود؟ نمی توان آینده را پیش بینی کرد؛ اما رندر وانت یوت فراری واقعا دوست داشتنی است. فراری داخل سال ۲۰۱۹ پنج خودرو رونمایی کرد که هرکدام محدودیت های خاصی داشتند؛ به خصوص مدل روما (Roma) که در بین محصولات این همکاری طراحی کاملا متفاوتی دارد.

رندر وانت فراری اختلاط مدل پورتوفینو (Portofino) با سرنوشت بارگیری است. این رندر جالب تا ستون دوم بدنه کاملا مشابه پورتوفینو به دیدن می رسد و بخش بارگیری با گِل گیرهای عالی نمایی تهاجمی بوسیله غیرمحتمل ترین ثمر فراری داده است. تصور وانت فراری با پیشرانه ی ۳/۹ لیتری V8 عجیب است؛ اما همه چیز به تقاضای بازار وفاق دارد. شاید درون آینده، وانت های اسپرت و قدرتمند پرفروش ترین دشت بازار شوند و شاسی بلندها بوسیله تاریخ بپیوندند.هوندا؛ وانت سیویک

هوندا درحال حاضر وانت ریجلاین (Ridgeline) را در خط تولید دارد، ولی این مدل تو استرالیا عرضه نمی شود. تیم طراحی باجت دایرکت برای مجسم سازی وانت یوت هوندا که در استرالیا فروخته شود، مدل سیویک را انتخاب کرده است. وانت سیویک درمقایسه با دیگر رندرهای این مقاله کوچک تر خواهد بود و با ارتفاع کمتر، اسپرت تر است. نیکوترین گزینش برای پیشرانه ی وانت یوت سیویک، پیشرانه ی توربوشارژ هوندا با فناوری VTEC است که در تیپ RS بازار استرالیا، ۳۰۵ اسب بخار قدرت دارد.رنو؛ وانت مگان RS

فرانسوی ها بوسیله وانت یوت هیچگاه علاقه ای ندارند و باتوجه به جاده ها و شهرهای محل زندگی شان، خودروهای کوچک شهری و هاچ بک را بیشتر می پسندند. رندری که مشاهده می کنید، پاسخ بوسیله این سؤال است: «وانت یوت رنو مگان RS چگونه خواهد بود؟» در نگاه اول، مدل سازی اسپرت و تهاجمی نمای جلو مگان RS داخل ترکیب با قسمت بارگیری چندان عجیب زدودن. این رندر را می توان درکنار وانت سیویک قرار داد؛ اما باید از پیشرانه ی کوچک زیرفون ۱/۸ لیتری توربوشارژ با قوطی دنده ی دستی ۶ سرعته استفاده یواش.رولز رویس؛ لوکس ترین وانت

رولز رویس داخل فهرست برندهایی استراحت دارد که نمی توان فرض کرد خودرویی متفاوت با محصولات همیشگی اش تولید نرم. بااین حال، همان طورکه دیدیم، این برند لوکس بریتانیایی حتی زودتر از فراری به بازار شاسی بلندها ملتفت شد. رولز رویس کالینن (Cullinan) را می نبوغ لوکس ترین شاسی بلند استاندارد جهان شناساندن کرد؛ اما وانت یوت رولز رویس چگونه خواهد بود؟

برای طراحی لوکس ترین وانت دنیا، طراحی کلی رندر براساس میزان کوپه ی Wraith انجام شده که حاصل کار فوق العاده جذاب است. علاوه بر هماهنگی طولانی جزئیات طراحی مدل Wraith با قسمت بارگیری، درهای این وانت یوت هم کالسکه ای هستند و از لولای ظهر باز می شوند. به رویت شما، اگر بهره رولز رویس وانت لوکس تولید کند، این مدل برای واگذاری و بارگیری چه محصولی استفاده خواهد شد؟تسلا؛ وانت برقی با مدل سازی رودستر

مقاله ی مرتبط:رندرهای زیبا با اختلاط طراحی خودروهای فیات کرایسلر و رنو

فعالیت شریک شدن خودروسازی تسلا در بازارجهانی با سلاله اول رودستر مبدا شد و این برند نوپا سپس با مدل های S، X و ۳ خیلی زود داخل جمع برندهای پرطرفدار قرار گرفت. جدیدترین خودروهای تسلا دو مقیاس Y و سایبرتراک هستند و ارزش بازار این برند به متجاوز از ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است. نمی نبوغ براساس طراحی سایبرتراک رندری جذاب ایجاد کرد؛ بنابراین، باجت دایرکت نسل دوم رودستر را تو نظر پژمرده است.

باتوجه به سابقه ی کاری ایلان ماسک، اصلا پرت حلق وانت یوت تسلا با گشتاور ۱۰هزار نیوتن متری رودستر جدید و سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت درون زمان ۱/۹ ثانیه تولید شود. خیساندن طراحی رودستر جدید با قسمت بارگیری وانت بدون نقص نیست؛ اما درمقایسه با سایبرتراک چطور؟

از دیدگاه شما، جذاب ترین رندر کدام است؟ واقعا امکان دارد سال های آینده، شریک شدن هایی مثل فراری و رولز رویس هم وانت یوت یا پیکاپ تولید کنند؟بیشتر بخوانید:رندرهای منتسب بوسیله ال جی استایلو 6 پیدا شدمهم ترین خودروسازان گیتی که پیشگام فناوری تو زمان خود بودندتسلا دفتر مرکزی خود را از کالیفرنیا بیرون می کندتولید رودستر تسلا تا زمان نمایش سایبرتراک به تعویق می افتدصحبت های جالب برنی اکلستون درمورد فرمول یک و تسلا

شاید دوست داشته باشید:

جهیز اماله آب بوش درون بی ام و M4 GTS چگونه فقره می کند؟

بیش از ۳ سال از معرفی کردن بی ام و M4 GTS می گذرد و این خودروی اسپرت اولیه میوه […]

مؤثر ترین آپشن های امان خودرو کدام اند؟

تو تحقیق سازمان آمار تلفات رانندگی آمریکا باتوجه به اظهارات بیمه، آپشن های حمایت و دستیار رانندگی خودرو های بی […]

کیا اپتیما درون آمریکا با نام K5 ارائه می شود

بوسیله رویت می رسد که کیا موتورز ترانه دارد تا شهرت فعلی اپتیما(Optima) را در ایالات متحده حذف کرده و […]