پورشه 911؛ خودرو اسپرت آلمانی ها چگونه جاودانه شد؟

admin دسته‌بندی نشده

Aپورشه911GHAROOOON سال ها است که به عنوان بنچمارک خودروهای اسپرت شناخته می شود. عاری شک، هیچ خودرویی بوسیله متشابه پورشه 911 مدل سازی آشنا ندارد و داخل تمام طایفه ها و نسخه هایش درنظر هر بیننده ای یادآور مدل کلاسیک پا بر جا است. 911 در نگاه طرفداران پورشه، تنها نمونه حقیقی این برند است که باید تعریف شود؛ این مدل تنها خودروی پورشه بوده که هنوز هم تماس مستقیمش با نمونه ی تاریخی 356 محکم است و رانندگی اسپرت خالص را ستایش می کند.

پورشه 911 علاوه بر طراحی و مهندسی تولید، معروفیت دیگری تیمار دارد؛ یکی از پیچیده ترین نام گذاری در ارائه ی تیپ ها و نسخه های مختلف. هوشیار شدن به نمایندگی بیع پورشه، مشابه رفتن به یک کاباره درجه یک است. انواع گزینه ها پیش روی مشتری استراحت دارد، اما تصمیم گیری بیش بغرنج است. پورشه برای نام گذاری تیپ ها و مدل های متنوع 911 بوسیله بدنه، عملکرد فنی، وزن کلی و پیشرانه توجه می کند؛ آشنا شدن با کدهای این خودرو، خاطرخواهی و حوصله اضافی نیاز دارد. ولی در این مقاله، تنها به دنبال رمزگشایی کدهای پورشه نیستیم؛ بلکه داستان 911 را تجسس می کنیم.

چرا پورشه 911، تنها استاندارد اسپرت تو سیاهه پنج تایی برترین خودروهای صد بیستم است؟ چرا پورشه از سال ۱۹۶۳ تا امروز، هنوز هم این مدل را با طرح آشنا تولید می کند؟ از همگی مهم تر، چرا پورشه 911 بهترین خودروی اسپرت دنیا است که در هر جاده ی شهری یا پیست، استفاده دارد؟ برای شهود پاسخ این سؤالات، حس کردن اهمیت این مقیاس در تاریخچه صنعت خودروسازی و بزمین نشستن بوسیله جمع هواداران 911، این مقاله را بخوانید.پورشه 911؛ تعریف کامل خودروی اسپرت

نسل های متنوع پورشه ۹۱۱ مقاله های مرتبط:نسل جدید پورشه 911 رونمایی شدمهندسی بی نهایت؛ پورشه تایکان ۲۰۲۰

پورشه 911 (تلفظ پا بر جا کد بوسیله قیافه نُه-یازده؛ ۱۱-۹) یک خودروی اسپرت دودر با ظرفیت کابین ۲ ۲ است که از سیستم انتقال قدرت محور تعاقب استفاده می یواش. از محدودیت های منحصربه فرد 911 که درون مدل های مختلف با طرح جسم ی کوپه، کروک، تارگا و اسپیدستر تولید می شود، انتصاب پیشرانه ی ۶ استوانه سریر درون پشت پایه پشت است. اولیه مدل از پورشه 911 سال ۱۹۶۳ عرضه شد و کامل نسل های دیگر این خودرو تا امروز، ابد با طرح موتورعقب تولید می شوند؛ درحقیقت طراحی و نمای طاسی عضو به همراه نصب پیشرانه در پایه عقب، امضای قدیمی پورشه برای این مدل محسوب می شود. تا سال ۱۹۹۸، پیشرانه ی پورشه 911 هواخنک وجود ولی از دودمان 996 تا امروز، رادیاتور هم به مجموعه ی قوای محرکه اضافه شده است. پورشه 911 به عنوان یکی از موفق ترین خودروهای دنیای موتوراسپرت، تو انواع مسابقات پیست، رالیو… مقام اول را برای تیم ها و راننده های مشهور تصرف کرده و همچنان تیمار بنچمارک یک خودروی اسپرت با کاربرد بی دردسر در رانندگی روزانه است. بوسیله نعوظ خلاصه و کلی، از سال ۱۹۶۳ تا ۲۰۱۹، هشت تبار از این مقیاس ارائه شده است.

پورشه 911 کلاسیک؛ ثمر سال های ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۹نسخه ی توربوشارژ 911 کلاسیک با کد 930؛ محصول سال های ۱۹۷۵ تا ۱۹۸۹پورشه 911 کد ۹۶۴؛ محصول سال های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴آخرین نسل از پورشه 911 هواخنک، کد ۹۹۳؛ محصول سال های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸اولین نسل از پورشه 911 آب خنک با پلتفرم متاخر و کد ۹۹۶؛ محصول سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴پورشه 911 با کد ۹۹۷؛ محصول سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲پورشه 911 با کد ۹۹۱؛ محصول سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹نسل جدید پورشه 911 با کد ۹۹۲؛ محصول سال ۲۰۱۹

البته تیپ ها و نسخه های مختلفی دیگری بی آرامی از پورشه 911 تولید شده است. هشت مدل بالا، معروفیت گذاری کلی مدل ها است و نسخه هایی مشابه کاررا (Carrera)، تارگا (Targa)، توربو، GT3 و GT2 هر کدام نشان گر ویژگی خاصی داخل 911 هستند.نگاهی عمیق بوسیله کتاب و چگونگی تولید پورشه 911

آخرین نسل از پورشه ۹۱۱ هواخنک تو بر نسل آب خنک

داستان پورشه 911 پیش از فساد جهانی دوم فاتحه می شود. در دهه ی ۱۹۳۰، دکتر فردیناند پورشه با همکاری و دستیار انتوان پیئش و ادولف روزنبرگر شرکت طراحی و مشاوره ی خودرو ول خودش را راه اندازی کرد. فردیناند پورشه که پیش از این برای دایملرو مرسدس بنز خودروهای لوکس و لیموزین نقشه کشی کرده بود، ایده ی متفاوتی داشت؛ پورشه به دنبال تولید میزان های مناسب نرخ و اقتصادی و مناسب برای طبقه ی متوسط و کارگری اجتماع حیات. تو آلمان فرید عمده دیگری بی قراری وجود داشت که ایده ی تولید خودرویی اقتصادی برای مردم را تحسین می کرد؛ ادولف هیلتر، با شعار خودروی انسان یا «فولکس واگن». ملاقات فردیناند پورشه و هیتلر باعث شد تا پروژه ی فولکس واگن پس از عقب نشینی دیگر شریک های خودروسازی، به طرحی دولتی و عمده تحول شود.

فردیناند پورشه در کنار هیتلر

هیتلر برای تولید خودروی انسان آلمان چند پیش شرط تعیین کرده بود؛ خودرو باید ارزان قیمت، ناچیز مصرف و میسر باشد تا تعمیر کردنش بوسیله راحتی عمل شود. یک قوم ی متوسط چهار یا پنج نفره باید در اتاقک تجربه ی اتومبیل راحت داشته باشند و درون اتوبان های تازه ساخت، نهایت سرعت خودرو به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. آزمایش میدانی پروژه ی فولکس واگن با پیشرانه ی هواخنک در سال ۱۹۳۶ مظفر بود و سپس برای نهایی کردن این تولید خودرو، فردیناند انتون ارنست پورشه (ملقب به فری پورشه) انتخاب شد. سال ۱۹۳۸ نخستین خط تولید فولکس واگن در ولفسبورگ بازگشایی و مدل بیتل یا تایپ یک (Beetle, Type 1) سرانجام نمایش شد.

فردیناند و فری پورشه هیتلر برای تولید خودروی مردم آلمان چند پیش شرط تعیین کرده بود؛ خودرو باید کم ارزش قیمت، کمینه کاربرد و میسر باشد تا مرمت کردنش به استراحت انجام شود

فردیناند و فری پورشه پس از به آخر رسیدن پروژه ی خودروی مردم آلمان، ایده ی تولید خودرویی اسپرت براساس پلتفرم فعلی را تو سر داشتند. سال ۱۹۳۹ تمرین ی استقامتی برلین تا روم برگزار شد که فرصت دهش برای تولید خودروی اسپرت پورشه بود؛ چرا که این مسابقه، بزرگی تبلیغاتی مهمی برای آلمان داشت. جبهه ی کارگری آلمانی (DAF) به برهان بهره گیری از شعار خودروی مردم، تأمین کننده ی بودجه ی فولکس واگن بیتل بود ولی تولید خودروی اسپرت را تأیید نمی کرد. مسابقه ی سال ۱۹۳۹ باعث شد تا هیلتر اهمیت تبلیغاتی چنین خودرویی را درک کند، بنابراین با استفاده از قطعات فولکس واگن، پدر و پسر پورشه، ابتدایی خودروی اسپرتشان را تولید کردند. مدل Type10 60K یا Type64 درون سه گانه مایه بخاطر محک برلین تا روم تولید شد ولی با آغاز مجادله جهانی دوم، محصول جدید پورشه فرصت شرف اندام بی پرده نکرد. اولویت صنایع آلمان کاملاً تغییر کرد و پورشه مجبور شد تا طرح خودروی اسپرت را با انواع جنگ افزارها مثل زره پوش تایگر (Tiger) تعویض یواش.

پورشه Type 64

پس از جنگ جهانی دوم و تو گفت وگوهای صلح، فردیناند پورشه از طراحی و تولید خودرو منع شد؛ قوم ی پورشه سال ۱۹۴۷ به فرانسه رفتند تا پروژه ای متاخر تو این ملک آغاز کنند اما داخل یک دستور کار ی از پیش طراحی شده صبر گرفتند و با تهمت کمک بوسیله نیروهای نازی، زندانی شدند. پس از ۶ ماه طاقت زندان، فری پورشه بوسیله اتریش رفت و با همکاری خواهرش، لوئیز پورشه، شرکتی جدید تأسیس کرد. تو حالی که فری درون حال سعی برای محکم کردن محور های شریک متاخر بود، پدرش همچنان تو فرانسه و پشت میله های زندان روزگار می گذارند. فردیناند پورشه پس از طاقت ۲۲ ماه زندان و ظاهر شدن بی گناهی اش، شور و اشتیاقش به دنیای خودرو را از دست انصاف و درنهایت سال ۱۹۵۱ در سن ۷۵ سالگی درگذشت.فری پورشه و تلاش بخاطر امتداد دادن وضع پدر

پورشه Type 360 Chisitalia

فری و لوئیز پورشه در اول به تعمیر خودرو و حتی معامله پمپ آب و گوناگون دستگاه تراش و وسایل مشغول شدند. پس از مدتی کوتاه، هم زمان دو قرارداد با شرکت جدید پورشه سپرده شد؛ مدل سازی خودروی مسابقه ای برای آویشن ایتالیایی چیزیتالیا (Chisitalia) و مدلی عام که پورشه 356 نام گرفت. فری پورشه با کمک مالی که از چیزیتالیا بخاطر تولید استاندارد Type 360 Chisitalia رسید، توسعه و طراحی خودروی جدیدشان با کد Type 356 را آغاز کرد؛ با استعمال از قطعات خودروی فولکس واگن و سرمشق قراردادن ایده ی فردیناند پورشه، دو مقیاس اولیه از 356 با طرح بدنه ی کروک و کوپه و پیشرانه ی هواخنک تولید شد. فری پورشه تنها به دلیل کمبود بودجه مجبور شد که از پیشرانه ی هواخنک فولکس واگن استفاده کند؛ درواقع عزب دلیلی تیمار که بیتل با این پیشرانه تولید شد، قیمت کمتر و جلوگیری از مشکلات خنک زدگی آب رادیاتور درون زمستان بود، چرا که بیشتر طبقه ی متوسط و کارگری آلمان بوسیله نشانی خریدار اصلی این خودرو، گاراژ سرپوشیده نداشتند. سال ۱۹۴۸، ابتدایی دستگاه از پورشه 356 تولید شد و در وارستگی مشتری های اروپایی قرار گرفت؛ 356 خودرویی ارزان برای رانندگی تهاجمی و لذت جزء درون جاده های کوهستانی سوئیس بود و خیلی زود راسته مناسبی پیدا کرد.

پورشه ۳۵۶ کامل نمونه های 356 کاملاً مشت ساز و با نظارت مستقیم فری پورشه تولید می شدند

تمام مقیاس های 356 کاملاً مشت ساز و با نظارت مستقیم فری پورشه تولید می شدند، به همین تفکر برای افزایش ظرفیت تولید، کارخانه ی ارشد لطافت در آلمان بازگشایی شد. نخستین خودروی تولیدی پورشه در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی بوسیله اندکی اسمی شد که بوسیله بازار پس از جنگ آمریکا هم رسید. مکس هافمن اتریشی که در نیویورک زندگی می کرد، ظرفیت معامله پورشه 356 در آمریکا را امتیاز داد؛ هافمن از اولین افرادی بود که خودروهای آلمانی را مدت کوتاهی پس از عاقبت غوغا به آمریکا مسبوق کرد. پورشه 356 دقیقا همان خودرویی بود که در مقابل محصولات آمریکایی قرار می گرفت؛ نقشه کشی اسپرت و متفاوت، پیمانه کم، پیشرانه ی هواخنک کوچک که در پایه عقب نصب شده بود، فرمان پذیری عالی و داینامیک رانندگی فوق العاده از ویژگی هایی بود که شوفر های خودروهای آمریکایی سنگین وزن با اتاقک جادار، لوکس، پیشرانه های بزرگ و فرمان پذیری ضعیف نمی توانستند با محصولات داخلی تجربه کنند. از خصوصیات برجسته ی دیگر پورشه 356، ساده بودن رانندگی با آن در فاتحه اما نیازمند مهارت ارتفاع برای آزادکردن طولانی ظرفیتش بود؛ این مورد باعث شد تا بسیاری از افراد، 356 را بوسیله پیست غم ببرند.رویکرد متفاوت پورشه؛ کیفیت اولویت است

پورشه ۳۵۶

تو دهه ی ۱۹۵۰، بیشتر خودروسازهای جهان بوسیله دنبال مکانیزه و ماشینی کردن شیار تولیدشان بودند؛ اما پورشه همچنان تقریبا تمام بخش های خودرو را بوسیله عارض مشت ساز تولید می کرد. تا سال ۱۹۵۵ شهرت و توقع برای محصولات این برند، از پیش بینی فری پورشه بیش فراتر رفت؛ پورشه تصمیم داشت که ۵۰۰ دستگاه از استاندارد 356 عرضه یواش اما در نهایت تا سال ۱۹۶۶، پیش از ۷۵ هزار نمونه از این خودرو تولید شد. مدل 356 پایه های استحکام برای پورشه ساختن کرد و به یکی از ماندگارترین خودروهای اسپرت تاریخ تبدیل شد؛ اما این مدل کوچک بود، پیشرانه ی قدرتمندی نداشت و تمام ظرفیتش را عزب راننده های حرفه ای حس می کردند. 356 درست مانند بیتل، از طرح موتورعقب با سیستم تعلیق مستقل استفاده می کرد؛ داخل این مدل، اندازه زیادی تو محور عقب بود دارد که می تواند با توزیع وزنی مانند یک چکش شبیه کردن شود. حجم بیشتر حد در پایه عقب، نیازمند تسلط بیشتر داخل رانندگی است؛ مثلا اگر سرعت حرکت خودرو برای تاب دادن زیاد باشد و راننده پدال گاز را رها کند، محور عقب بوسیله سرعت منحرف می شود.

البته غلبه به خشکی امدن متجاوز فرمانی (oversteer) پورشه 356 یکی از لذت بسرنوشت شوم دچار کردن ترین تجربه های راننده های صنف ای بود. سیاست تولید پورشه از همان فاتحه برمبنای تکامل خودرو بود، بنابراین لزوما نباید به دنبال تغییر ریز و درشت در مدل هر سالِ خودرو وجود. همین رویکرد باعث شد که مدل 356 درون مدت ۱۷ سال، براساس چند عنصر ثابت تولید شود اما با تغییرات کوچک، قدرت و کارایی خودرو افزایش پیدا درنگ.هر پورشه بخاطر رانندگی روزانه و مسابقه

پورشه ۵۵۰ اسپایدر

فری پورشه اعتقاد داشت که تمام محصولات شرکت باید دربرابر فشار بالای عملکرد و رانندگی تهاجمی مقاوم باشند. سال ۱۹۵۲، پروژه ی تولید خودروی مسابقه با کد 550 آغاز شد. این خودرو که مسابقات ۲۴ ساعته لمان را شعار گرفت، دراصل اولیه مدل تولیدی پورشه با هدف پیروزی بود و باید با مدل های قدرتمند فراریرقابت می کرد. درون مسابقات سال ۱۹۵۵، پورشه با دو پیروزی توجه همه را فراخوانی کرد و مدل 550 بی قراری به یک آزمایشگاه کامل تحول شد. پورشه با کاربرد از معرفت و تجربه ی مسابقه، تصمیم گرفت قبیله جدیدی از خودروهای جاده ای را تولید کند؛ اولیه خودرو، مدل 356 با پیشرانه ی استاندارد ی مسابقه ای 550 بود. این مدل براساس مسابقات کاررا پن امریکانا (Carrera Panamericana) در مکزیک، با کد کاررا تولید شد و پس از آن بی قراری میزان های B و C از 356 عرضه شدند. فری پورشه پس از تولید آخرین سری از مدل های 356 در اواخر دهه ی ۱۹۵۰ به این حاصل رسید که پیشرانه ی هواخنک و کوچکِ فولکس واگن حجم توسعه و ارتقای بیشتری ندارد و باید نسل جدیدی از قوای محرکه طراحی شود.دهه ی ۱۹۶۰؛ پورشه به قفا خودرویی جدید و دوست داشتنی

پورشه ۹۰۱

پس از تولید توفیق آمیز مدل 356، تیم مهندسی و مدل سازی پورشه تصمیم گرفتند که محصولی دوست داشتنی را جایگزین کنند. طرح های متفاوت و اضافی برای استاندارد متاخر مطرح شد؛ 356 در اواخر عمرش پیشرانه ی ضعیفی داشت، کوچک و در عین حال گرانبها ارزش بود. فری پورشه هنوز هم پارسا بود که خودروی جدید باید با مفهوم تکامل سازگار باشد، بنابراین در دورانی که خودروهای سدان و چهارسرنشینه طرفدار یدکی داشتند، طرح کوپه ی دودر همچنان انتخاب شروع بود. مفهوم تکامل خیر تنها در محصولات، بلکه مدیریت شرکت بی قراری استفاده می شد، به همین خاطر فری پورشه برای تولید خودروی متاخر با بزرگ ترین پسرش، فردیناند الکساندر پورشه، همراه شد. فردیناند الکساندر پورشه مسئولیت طراحی مدل جدید را پذیرفت و روند تولید از اوایل دهه ی ۱۹۶۰ آغاز شد؛ پس از چند ماه مدل سازی و تکاپو برای ناپدید نگه داشتن خودروی جدید از عکاس ها، پورشه 901 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد.

نخستین مقیاس از پورشه ۹۱۱

محصول جدید پورشه قبل از اینکه حتی برای نمایش آماده شود، با مشکل روبه روشد؛ شریک شدن فرانسوی پژواعلام کرد که حق استفاده از کد های سه رقمی با نما دوم صفر معروفیت گذاری خودرو را دراختیار دارد. پورشه برای اینکه یک کد واحد بخاطر خودرو داشته باشد و علیه جدید را با نامی متفاوت داخل فرانسه نمایش نکند، رقم دوم را به 1 تغییر داد؛ عزب دلیل نام گذاری پورشه 911، همین رمان است. سال ۱۹۶۴، پورشه 911 به نعوظ رسمی به بازار رسید؛ محصول متاخر پورشه در بخش طراحی و طرح نصب پیشرانه در محورعقب، براساس مدل 356 شکل پژمان بود. پورشه تو 911 تکامل مهندسی 356 را به عرضه گذاشت؛ پیشرانه هنوز هم هواخنک بود، اما زمان حال با ۶ استوانه داخل آرایش تخت و دو خواهش سوپاپ سرسیلندر (DOHC)، قدرت و کارایی بیشتری داشت. آویشن مهندسی پورشه همچنین عملکرد استاندارد 911 را درون آزمایش های مفرط و پرفشار مطالعه کردند؛ جهیز تعلیق و بخش های مختلف خودرو براساس نتایج این آزمایش ها انتظام شد و درنتیجه، بها نهایی والاتر رفت.

پورشه ۹۱۱ رالی پورشه 911 کلاسیک با پر پشت حدود ۶ هزار دلار، در میدان آمریکا رقبایی شبیه شورولت کوروت داشت

911 کلاسیک با بانوا حدود ۶ هزاره دلار، در بازار آمریکا رقبایی مشابه شورولت کوروت داشت که قدرت بیشتری داشتند؛ چالش اصلی مدیران پورشه برای فروش 911 در آمریکا، توضیح نقاط توشه و برجستگی های خودرو شبیه دست ساز بودن، مهندسی برتر، فرمان پذیری عالی و داینامیک رانندگی موافق خودروهای V8 قدرتمند بود. یکی از مشکلات شکوه که پورشه در تولید 911 با آن روبه رو شد، تولید بدنه ی جدید بود؛ شرکت رویتر (Reutter) که پیش پر حرارت عضو ی مدل 356 را تولید کرده بود، مهیا نبود تا هزینه های تولید مدل 911 را صیقل بطی ء. مدیران این شرکت اخبار کردند که مایل به معامله کامل مجموعه هستند و مقام های پورشه بوسیله دلیل احتیاج بوسیله بصیرت و نیروی فنی این گروه، واحد تولید بدنه ی خودروی رویتر را خریداری کردند. بخش کوچکی از شریک رویتر باقی ماند که پس ازآن به برند ریکارو (Recaro) تغییر نام روشن کرد و روی تولید انواع صندلی ها متمرکز شد. خرید رویتر بخاطر پورشه مشکلات مالی بسیاری به حیات آورد و درواقع اولین چالش ارشد این شرکت پس از تولید موفقیت آمیز مقیاس 356 بود. خوشبختانه 911 از همان نخست سودا نیکی داشت و تا اوایل دهه ی ۱۹۷۰، پورشه را مبصر پر حرارت از همیشه کرد.

پورشه ۹۱۲

شیار تولید معیار 356 در سال ۱۹۶۵ راکد شد و پورشه از این فرصت برای فروش بیشتر 911 مصرف کرد؛ مقام های این شرکت غرض گرفتند که بدنه و شاسی جدید 911 را پیشرانه ی ۱/۶ لیتری، ۴ ستون و ۹۰ اسب بخاری استاندارد 356 ترکیب کنند. حاصل امر مدلی جدید با کد 912 بود که با استقبال بی اندازه روبه روشد؛ تا سال ۱۹۶۶، بیش از ۱۳ هزار دستگاه از محصول جدید پورشه فروش رفت که ۹ هزار دستگاه این آمار، مربوط به مدل 912 می شد. دعوی برای 911 هرروز بیشتر می شد و پورشه توانایی تولید سریع قد ی این خودرو را نداشت؛ بنابراین برای تأمین تنه ی خودرو، با شرکت کارمان (Karmann) که از سال ۱۹۰۱ داخل طراحی و تولید فعالیت می کرد، همکار شد. محصولات کارمان همیشه به بها بالا شناخته می شدند، اما پورشه چونی این شرکت را از دیگر برندها مقدم می دانست. کارمان از سال ۱۹۰۱ تا زمانی که در سال ۲۰۱۰ ورشکسته شد، بیش از ۳ میلیون خودرو مثل آئودیA80 کروک مدل ۱۹۹۷، آئودی A4 و S4 کروک میزان ۲۰۰۲، بی ام و2000 C/CS، بی ام و 3.0 CS، لندرور دیفندر ۲۰۰۲، مرسدس بنز CLK C208، نیسانمایکرا C C، پورشه 968، فولکس واگن بیتل مقیاس ۱۹۴۹ تا ۱۹۸۰، فولکس واگن کورادو، نسل سوم و چهارم فولکس واگن گلف و نسل اول و دوم فولکس واگن شیروکو تولید و مونتاژ کرد.

پورشه ۹۱۱ تارگا

پورشه 911 درون مبدا با طرح قامت ی کوپه طراحی شده بود و باتوجه بوسیله اینکه استاندارد های کروک 356 در گذشته فروش دهش داشتند، فردیناند الکساندر پورشه دست به قلم شد تا نمونه ی روباز مدل متاخر را هم طراحی بطی ء. پورشه 911 روباز با هدف حذف تمام سقف طراحی می شد اما به برهان اینکه در آمریکا (بازار مهم پورشه) قوانین و نگرانی های نو ای داخل مورد ایمنی این نمونه از خودروها مطرح بود، طرح سقف تارگا به بود آمد. 911 تارگا براساس مسابقات تارگا فلوریو ایتالیا (Targa Florio) نام گذاری و سال ۱۹۶۶ عرضه شد؛ پورشه از سال ۱۹۵۶، در این مسابقات هفت پیروزی کسب کرده بود و بوسیله همین تفکر از این نام استفاده کرد. میزان 911 تارگا مجدد فروش محصولات پورشه را از سرعت خط تولید اعلی سرما. پورشه با 911 تنها وفاداری و طرفداری آدم معمولی را به دست نیاورده بود، بلکه راننده های حرفه ای رالی غم ناخواسته ی این خودروی اسپرت بی نظیر شده بودند. حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد محصولات پورشه تو اروپا فروخته می شوند که مسابقات رالی بسیار هوادار دارد؛ پورشه غرض گرفت برای استحکام نفوذش به گروه بزرگ تازگی از راننده ها، تو این رشته ی جذاب از موتوراسپرت شریک کند. پورشه درون مسابقات رالی زیاد چیره بود، به طوری که برای اولین جنین در تاریخ، شرکتی خودروساز وجود که سه گانه پیروزی پیاپی درون مونت کارلو کسب کرد. رالی برای پورشه دستاوردهای بیشتری از شیشه ذرهبین قهرمانی داشت؛ بسیاری از تیم ها به دنبال یک خودروی رالی آماده بودند، بنابراین پورشه کارگاهی ویژه برای تولید مدل خصوصی 911 تأسیس کرد که تنها محدودیت تغییر نمونه جاده ای بوسیله مسابقه ای، هزینه ی پرداختی مشتری بود.عقب نشینی خانواده ی پورشه از مدیریت؛ 911 بنچمارک می شود

قوم ی پورشه

تا اواخر دهه ی ۱۹۶۰، پورشه با بغرنج اهمیت دست وپنچه بطی ء نکرد و خط تولید 911 بدون چالش کوشا بود. اما در زمانی که کارخانه و خط تولید بدون مشکل بودند، داخل سطح مدیریتی پورشه تغییر بزرگی اتفاق افتاد. پورشه دراصل یک شرکت خانوادگی بود؛ اعضای خانواده ی پورشه در مقام های مختلف همدستی فعالیت می کردند ولی بین دو سلاله پورشه ها، تباین ایجاد شد. فری پورشه درسال ۱۹۷۱ برای جلوگیری از شکست این برند، تصمیمی تاریخی گرفت. فری پورشه معتقد بود که وجود اعضای قوم درون پست های مهم مدیریتی شرکت، مانع مهمی برای پیشرفت افراد مستعد تر و متخصص است؛ بنابراین تمام اعضای قوم ی پورشه من جمله خودش، باید از مقام های اساسی شرکت کناره گیری کنند. فری پورشه که رئیس هیئت مدیره بود، به مقام رئیس افتخاری هیئت نظارت رسید و پورشه به یک شریک عمومی محدود (PLC) تبدیل شد. دو خانواده ی پورشه و پئیش مسئولیت های عمده اجرایی شرکت را به افرادی که اقتدار های بهتر و بیشتری داشتند واگذار کردند، اما هنوز تیمار عمده ی سهام داخل اختیارشان بود.

ارنست فورمن و فری پورشه

فری پورشه معتقد بود که حیات اعضای خانواده درون پست های مهم مدیریتی شرکت، مانع مهمی بخاطر پیشرفت افراد مستعد مرطوب و فنی است

با کناره گیری فری پورشه، اِرنست فورمن از سال ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۰ بوسیله اربابی هیئت مدیره ی همدستی رسید و اولین پروگرام اش، تبدیل مدل 911 به نیکوترین خودروی اسپرت جهان وجود. قطعا رسیدن بوسیله این مرام ساده نیست، بنابراین در قدم اول، فورمن تصمیم گرفت که مدلی گرن توریزمو یا جی تی از 911 به شیار تولید افزودن کند. پورشه شرکتی حیات که سال ها از خودروهای تولیدی اش تو مسابقات استعمال می کرد، بنابراین به این درک روان بود که استاندارد های مخصوص جاده با معادل اوج و قدرت کم، ظرفیت محدودی دارند.

پورشه ۹۱۱ کاررا آراس (911Carrera RS)

فرمول کاهش وزن و افزایش قدرت شاید روی کاغذ ساده باشد، ولی چالشی بزرگ برای مهندسی است؛ درهرصورت، ایده ی فورمن نهایت به تولید پورشه 911 کاررا آراِس (Carrera RS) منجر شد. کد RS در این مدل از واژه ی رن اسپرت به ذهنی «مشق و اسپرت» برداشته شده است. 911 کاررا آراِس براساس فرمول وزن ناچیز و قدرت بیشتر مدل استاندارد، پیشرانه ی ۲/۷ لیتری با قدرت ۲۰۷ اسب بخار و گشتاور ۲۵۵ نیوتن متر، باله ی کوچک و آیرودینامیک مجری عقب، سیستم تعلیق درست تر، انژکتور تاسیس بوش، ترمزهای بزرگ مرطوب و تایرهای پهن زیرفون را ستاندن کرد. کاررا آراِس دراصل نسخه ی مسابقه ای 911 با مجوز تردد جاده ای بود که یکی از ارزشمندترین میزان های کلاسیکپورشه محسوب می شود.تکامل سریع تر پورشه 911 با پیشرانه ی توربوشارژ

پورشه ۹۱۱ توربو

تغییرات پورشه 911 از سال ۱۹۶۳ تا معیار کاررا، با رویکرد تکامل تو مدخل فنی و معنوی بودند اما در اواسط دهه ی ۱۹۷۰ با زنهار طولانی فورمن، آزمایش همه جانبه ی معیار های جدید با پیشرانه های قدرتمند توربوشارژ آغاز شد. پورشه از اولین خودروسازهای جهان بود که خودروی جاده ای توربوشارژ با عملکرد فنی درخورتوجه تولید کرد؛ همکاری هایی مانند شورولت تو این زمینه آزمایش هایی انجام داده بودند، اما هیچ برندی مثل پورشه، از توربوشارژری که سال ها تو کامیون ها و هواپیماها کاربرد شده بود، با علم تمام داخل خودرو استعمال نمی کرد. همان طور که می دانیم، بسیاری از توربوشارژرهای قدیمی با مشکل تأخیر یا لگ (lag) مواجه هستند، بنابراین استفاده و مهندسی آن درون خودروی جاده ای اصلا آسان نیست. ابتدایی خودروی توربوشارژ پورشه هم با این مشکل مشت وپنچه نرم می کرد ولی زمانی که سیستم پرخوران فعال می شد، 911 چیزی جز یک موشک نبود.

پورشه ۹۱۱ اس سی (911SC)

پورشه در سال ۱۹۷۴، میزان 911 توربو را رونمایی کرد؛ این مدل که با کد 930 تولید شد، تو هر زمینه ای بزرگ تر از 911 معیار حیات. تایرها و گلگیرها پهن تر شده بودند، اسپویلر پشت بسیار بزرگ زیرفون وجود و پیشرانه ی ۶ ستون سریر پورشه حالا با ظرفیت ۳ لیتر، توربوشارژر و ۲۶۰ اسب بخار قدرت، عملکردی بی نظیر در سرعت گیری داشت. در سال ۱۹۷۵، هیچ خودروی وارداتی به آمریکا درون طبق پورشه 911 توربو نمی توانست ناموس اندام کند؛ البته این مدل بوسیله دلیل لگ توربو زیاد، عزب در دست شوفر های حرفه ای دلگشا می درخشید. پورشه 930 نیز مبنا ساز استاندارد مسابقه ای 934 تیمار شد؛ مدل 934 رقیب سرسخت بی ام و 3.0 CSL درمسابقات لمان بود. پورشه با 930 توربو گام جلال به تکامل و تغییر بیشتر 911 برداشت و در سال ۱۹۷۸، مدلی بوسیله روزتر تیمار معرفی کرد؛ 911SC. پورشه پس از مدل 356 سال های ۱۹۶۴ و ۱۹۶۵، بخاطر ابتدایی کود بود که دوباره از کد SC استفاده می کرد. کد SC ابد بیانگر سلطه ویژه بود و 911 جدید بی آرامی با تغییرات درخورتوجه درون نقشه کشی بدنه، از دیگر نسخه ها متمایز می شد. 911SC تا سال ۱۹۸۳ درون خط تولید باقی ماند؛ در این مدت، تغییرات اصلی به تنظیمات و تیونینگ معدود قطعات مختلف محدود می شد و البته میزان کروک 911SC نمایش شد.پورشه 928؛ رقیب داخلی برای 911

پورشه ۹۲۸

درون اواخر دهه ی ۱۹۷۰ و زمانی که فروش مدل 911 کاهش یافته بود، پورشه غرض گرفت تا خودرویی کاملاً جدید عرضه کند. داخل این دوران، قوانین آلایندگی اروپا تو آستانه ی تغییر اهمیت حیات و مقام های پورشه هم نگران بودند که استاندارد 911 با پیشرانه ی هواخنک به حاشیه نویسی برود. تمام این دلایل دست به دست هم داد تا پورشه استاندارد جدید 928 را تولید کند؛ مدلی که استراحت بود یک گرن توریزموی لوکس، قدرتمند، سریع العمل و قشنگ باشد. باهدف جایگزین کردن 928 با 911، اولین خودروی کوپه ی تاریخ پورشه با پیشرانه ی V8 که در جلو نصب شده بود، معرفی شد. 928 به رادیاتور فراهم بود، بنابراین می توانست تا سال ها براساس فلسفه ی تکامل پورشه، درون خط تولید باشد؛ سرعت و قدرت 928 از 911 بیشتر بود و حتی تو بخش فقره پذیری هم چیزی کمتر نداشت. باوجود تمام سعی ها و نقاط قوت 928، این معیار در نگاه جمله یک پورشه نبود؛ درواقع پورشه با 911 معنی هویدا می کرد.

پیتر شوتز، ناجی پورشه ۹۱۱ سرنوشت 911 در یک جلسه ی تاریخی بین مقام های پورشه مشخص شد

سرنوشت 911 درون یک مجمع ی تاریخی بین مقام های پورشه مشخص شد و این خودروی عمده از انقراض نجات ظاهر کرد؛ پیتر شوتز، مدیرعامل پورشه تو سال های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۷، تو این مورد تالیف است:تصمیم اخذ در مورد ادامه ی تولید 911، در یک مجمع ی بعد از متعاقب در دفتر دکتر هلموت بات، کالبد هیئت مدیره ی پورشه و مدیر واحد مهندسی و توسعه اتفاق افتاد. روی دیوار دفتر پروفسور بات، یک طرح و نمودار دیدم؛ روی این کاغذ، برنامه های آینده برای سه معیار پورشه، 944، 928 و 911 نوشته شده بود. پروگرام های دو استاندارد تا چند سال ادامه داشت، اما طرح 911 درون سال ۱۹۸۱ متوقف شده بود. از روی صندلی ام اهتزاز شدم، به سمت کاغذ روی دیوار رفتم، یک ماژیک سیاه برداشتم و طرح آینده ی 911 را تا جایی که از کاغذ خارج شد، مطلب کردم. مطمئنم که تأیید حکیم بات را با تکان اعطا کردن دست هایش شنیدم و حکم درستی انجام داده ام. پورشه 911، نماد شرکت، نجات پیدا کرد و معتقدم که (درآن لحظه) مشارکت بی قراری با این تصمیم استقلال پیدا کرد.

پس از ۶ سال تولید مدل 911SC، تصمیم مهم هیئت مدیره و منتفی شدن برنامه ی جایگزینی 928، سرانجام نسخه ای متاخر از خودروی اسپرت و اصیل این برند آلمانی تولید شد. مدل جدید کاررا نام داشت و آخرین نسخه از 911 کلاسیک بود. پورشه 911 کاررا استاندارد ۱۹۸۴ نقشه کشی آشنایی داشت اما ظرفیت پیشرانه اش به ۳/۲ لیتر افزایش روشن کرده بود؛ ۸۰ درصد از قطعات این پیشرانه ۶ سیلندر تخت هواخنک متاخر حیات و با ۲۳۱ اسب بخار قدرت (استاندارد نمایش شده در اروپا)، سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت را داخل کمتر از ۶ ثانیه مقدور می کرد. تولید 911 کاررا ۳/۲ لیتری تا سال ۱۹۸۹ دنباله یافت و پورشه بخاطر دهه ی ۱۹۹۰، عرضه ی سلسله جدیدی از خودروی اسپرتش را جنین داد.پورشه 911 با سیستم تمام چرخ محرک؛ آخرین خاندان با پیشرانه ی هواخنک

 پورشه ۹۵۹

پیتر شوتز و هلمت بات برای دودمان متاخر پورشه 911 ایده ای جذاب داشتند. بات متقی بود که می توان 911 جدید را با سیستم ارجاع قدرت کامل چرخ محرک (AWD) تولید کرد؛ این طرح سال ها بود که تو شریک شدن پورشه وجود داشت. داخل دهه ی ۱۹۳۰، طرح کامل چرخ محرک آلمانی ها برای اولین بار در پروژه ی فولکس واگن و خودروی انسان آلمان درنظر گرفته شده بود. این ایده بوسیله خودروهای لشکری در جنگ جهانی دوم گسترش فاش کرد و پورشه تو دهه ی ۱۹۸۰، به عقب احیای این طرح با 911 جدید وجود. پروژه ی پورشه مهیا به جهیز کامل چرخ محرک با کد 959 آغاز شد؛ پورشه در این مدل، مسابقات رالی را میدان آزمایش واقعی هدف گرفت. پورشه با مدل 959 در مسابقات رالی پاریس-داکار سال ۱۹۸۶ شرکت کرد؛ کامل کارشناس ها و فنی ها پارسا بودند که میوه مبهم و جاده ای پورشه نمی تواند در این مسابقه دربرابر خودروهای آفرود و سرسخت دوام بیاورد. اما پس از ۲۱ روز مسابقه، خلال کردن مسیر طاقت فرسا و رقابت با ۵۰۰ شرکت کننده که عزب ۸۰ راننده به خط پایان رسیدند، پورشه با عملکرد بی نظیر معیار 959 جایگاه اول، دوم و ششم محک را تصرف کرد. پس از این پیروزی بزرگ در آزمایش تمام عیار رالی داکار، پورشه 959 به نشانی پرچم دار همکاری و خودروی اسپرت تمام عیار تولید شد؛ 959 که داخل زمان عرضه با نهایت سرعت ۳۱۷ کیلومتربرساعت سریع ترین خودروی تولیدی جهان بود، زمینه نسل جدید پورشه 911 را هم تشکیل می داد.

 پورشه ۹۱۱ کد ۹۶۴؛ کاررا آر اس ۳.۸

آخرین خاندان از پورشه 911 هواخنک سال ۱۹۸۹ با کد 964 رونمایی شد. اولین استاندارد ها از پورشه ی جدید کاررا ۲ و ۴ نام داشتند که درمقایسه با کاررا ۳/۲ لیتری، ۸۵ درصد متاخر و به روز بودند. 911 جدید در نسخه کاررا ۴ به سیستم تمام چرخ محرک مدل 959 مجهز بود، ولی نسخه کاررا ۲ محور عقب تولید شد. پیشرانه ی ۶ سیلندر تخت پورشه هم کاملا جدید و با کد M64 و حجم بیشتر تولید شد؛ پورشه 964 با اینکه در طراحی بدنه و بی پرده قلب مشابه مقیاس های گذشته بود، اما در زیر پوسته و به خصوص جهیز ارجاع قدرت، با کامل نسخه ها تفاوت داشت. پورشه 964، اولیه تغییر بزرگ داخل چند دهه تولید بود؛ این استاندارد تو نسخه های ارزشمندی مثل کاررا RS، کاپ، توربو، توربو S S-LM GT و اسپیدستر عرضه.شد پورشه 911 در 

موتوراسپرت سلسله کلاسیک و هواخنک پورشه 911 محضر در موتوراسپرت را از همان سال های ابتدایی با میزان 901 شروع. کرد مقدماتی مانور ی پورشه مدل 911، تو سال ۱۹۶۴ بود؛ البته خودروی پورشه همان مدل تایپ 901 با کمی تغییر و دراصل، یک خودروی تولیدی و جاده ای. وجود پورشه با همین خودرو تو رالی مونت کارلو سال ۱۹۶۵ به مقام پنجم. رسید رشته ی دیگر موتوراسپرت که پورشه با مدل 911 داخل دهه ی ۱۹۶۰ درون آن خوش درخشید، مسابقات Trans Am Series آمریکا. بود درون این مسابقات پورشه 911 توانست از سال ۱۹۶۷ تا ۱۹۶۹ مقام اول کلاس خودروهای مانور ای با ظرفیت پیشرانه ی کمتر از دو لیتر شود؛ پورشه تو سال های ۱۹۷۳،۱۹۷۴ و ۱۹۸۰ تیمار با استاندارد 911 بوسیله مقام قهرمانی این مسابقات. رسید مسابقات تارگا فلوریو، لمان و رالی در سال های گذشته میدان ارائه خیره کننده ی پورشه بوده است؛ به دلیل تغییر قوانین تو دهه ی ۱۹۸۰، پورشه 911 کلاسیک در این سال ها حضور پررنگی در موتوراسپرت نداشت اما داخل دهه ی ۱۹۹۰ با استاندارد جدید 993 مکرر بوسیله رقابت ها.بازگشت 911؛ بازیگر ی متفاوت و لوکس در دنیای

تیونینگ روف CTR

Yellowbird پورشه 911 داخل دنیای تیونینگهم سهم بالایی. دارد شرکت ها، برندها و کارگاه های تیونینگ مشهوری متشابه مورد (آرت)TechArt ، (گمبالا)Gemballa ، (منهارت)Manhart ، گانتر (ورکس Gunther) Works… و مدل های کلاسیک و مدرن پورشه 911 را شخصی سازی و تیونینگ می کنند؛ ولی سه شریک شدن (روف)Ruf ، (سینگر) Singer و RWB درون سطح دیگری فعالیت می. کنند تاریخچه ی شریک روف با پورشه پیوند خورده است و محصولات این برند به دلیل تغییرات اساسی، گاهی اوقات یک خودروی رها درنظر پژمان می. شوند روف از سال ۱۹۳۹ تا امروز، کلکسیون ای از بهینه و ماندگارترین نمونه های پورشه مشابه سری CTR که رکورددار تند ترین خودروی جهان در سال ۱۹۸۷ غم بود را تولید کرده. است محصولات روف همیشه باتمرکز بر نهایت سرعت مهندسی می شود؛ معیار های Turbo.3 3، SCR، BTR، CTR Yellow Bird و RCT از پروژه های تیونینگ و ارتقای پورشه 911 کلاسیک. هستند مدل روف CTR با «لقب پرنده ی» زرد با ثبت نهایت سرعت ۳۴۲ کیلومتربرساعت تو سال ۱۹۸۸، سریع ترین خودروی گیتی.

 حیات پورشه ۹۱۱ سینگر

DLS درکنار روف، شریک سینگر استراحت می گیرد که جایگاهی ویژه در نگاه طرفداران پورشه دارد؛ فعالیت های سینگر شامل ارتقا خودرو و بازسازی معیار های کلاسیک با رویکردی متفاوت. است آویشن تخصصی سینگر معمولا مدل های مختلف پورشه 911 کلاسیک را به انتخاب مشتری بازسازی و با مهندسی مدرن، تیونینگ می. کند بهینه محصول سینگر تا امروز، مدل 911DLS (بوده تمثال اصلی این) مقاله که با شریک شدن تیم فرمول یک ویلیامز، پیشرانه ی ۵۰۰ اسب بخاری، قیمت پایه ی ۲ میلیون دلار و ظرفیت تولید ۷۵ دستگاه رونمایی شده.

 است پورشه ۹۱۱ با تیونینگ

RWB دو همدستی سینگر و روف از پدران تیونینگ و شخصی سازی پورشه 911 هستند اما محصولات برند RWB، باسلیقه ی نسل کبیر سازگاری بیشتری. دارد این شریک شدن ژاپنی با شهرت کامل-RAUH Welt BEGRIFF، متخصص تازه وارد تیونینگ ظاهری و متخصص و ارائه کننده ی انواع تغییرات تن برای مدل های کلاسیک پورشه 911. است برند RWB که می نبوغ گفت یا طرفدارن محصولاتش هستید یا متنفر، حاصل هنر و بینش آکیرا ناکایی. است ناکایی شوفر و مکانیک ژاپنی است که داخل دوران جوانی اش، جسم و مکانیک بااستعداد تیم دریفت خیابانی Rough World. بود درون اواخر دهه ی ۱۹۹۰، ناکایی نمونه ی دست دوم از پورشه 911 را خریداری کرد و بی اختیار ی این خودرو شد؛ این مکانیک ژاپنی به لطف مهارتی که داشت، مدلی ویژه از پورشه 911 با نام Stella Artois نقشه کشی کرد که با الهام از برند نوشیدنی مورد تعلق اش اشتهار گذاری شده.

حیات محصولات RWB، گوناگون معیار های کلاسیک پورشه 911 با کیت های تن ی زیاد پهن، گلگیرهای برجسته، سیستم تعلیق کم ارتفاع، سپرها و رکاب های تهاجمی و اگزوز کاملاُ سفارشی. است آکیرا ناکایی تمام تغییرات خودرو متشابه عریض کردن محورها را کاملاً با مشت و تنها خودش ادا می دهد؛ نکته ی دوست داشتنی این است که ناکایی طراحی کامل حصه های خودرو را در ذهنش و بدون کشیدن طرح روی کاغذ یا نرم افزارهای کامپیوتری مختلف شکل می. دهد تمام خودروهای RWB بوسیله صورت سفارشی شخصی سازی می شوند؛ ناکایی عزب تیونر دنیا است که با نصیحت خریدار به کشورهای متنوع جهان سفر می کند تا خودرویی منحصربه بی همتا به یادگار. بگذارد قانون خاص این بازیگر ژاپنی بسیار جالب است؛ ناکایی تنها یک مدل RWB و با نام عام تحویل هر مشتری می. دهد کارگاه کوچک و اصلی RWB تو ژاپن قرار دارد اما شعبه های مختلفی از این برند درون کامل قاره ها وجود. دارد برای سفارش کیت های بدنه و فرایند تحویل خودروی موردنظر هر مشتری، یک سیاهه مراد بیش از ۱۲ ماه حیات دارد؛ تیم پا بر جا RWB تو ژاپن، تنها شامل چند مکانیک و راننده.است چرا پورشه 911، جایگاهی ویژه در دنیای خودرو

دارد؟ معمولا وقتی که افراد ناآشنا با دنیای خودرو صحبت های یک ممیز خودرو درون مورد پورشه 911 را می شنوند، چند سؤال که همه با واژه «ی» چرا آغاز می شود، بوسیله ذهن شان حمله می. کند همه می دانیم 911 که با ویژگی هایی درون طراحی بدنه، نصب پیشرانه درون عقب و کاربردی وجود داشتن به عنوان یک خودروی اسپرت، منحصربه بی مانند. است با خواندن مقاله ها و مجله ها و تجربه ی بازی های ویدیویی می نبوغ اطلاعات خوبی از 911 به مشت آورد، اما جزئیات که مهم ترین بخش این خودرو هستند، به این راحتی در دسترس. ازاله طراحی و میراث 911 تو دنیای خودرو مقدس است؛ اما خودروهای اسپرت و سوپراسپرت دیگری هم حیات دارند که با تاریخچه ی غنی و نقشه کشی زیباتر و مقدار بیشتر، به معادل ی پورشه 911 تمجید نمی. شوند دلیل این همه سروصدا و وفاداری به این خودرو

چیست؟ مقاله های:مرتبط نگاه ژرف به پورشه 911DLS سینگر؛ شاهکار ۲ میلیون دلاریمهم ترین خودروهای موتورعقب داخل

تاریخ پورشه 911 براساس «فرمول» تکامل تولید می شود؛ همین مورد باعث شده است که شالوده و پایه ی خودرو ابد ناب. باشد تمام کسانی که 911 را می پرستند، بوسیله کتاب و شخصیت خودرو افتخار می کنند؛ برای مثال اگر با میزان قدیمی 911 که هیچ گونه سیستم و تجهیزات کمک راننده ندارد رانندگی کنید، شالوده داینامیک رانندگی و تکامل را درمقایسه با معیار مدرن و سرشار از فناوری های پیشرفته و برقی حس خواهید. کرد پورشه 911 اهل شلوغ طرز کار نیست؛ شاید از خویشتن پرسیده باشید که چرا با بود این همگی اقتدار و مهندسی تولید برتر، پورشه 911 طراحی برجسته تازگی ندارد؟ چرا در این خودرو، خبری از چراغ های جذاب تر، باله ی بزرگ و تزئینات ملیح نیست؟ اگر کسی فراغت است بیش از ۱۰۰ هزاره دلار برای بیع خودرو خرج کند، چرا یک خودروی ایتالیایی که داخل هر مکانی توجه ها را جلب می کند، نداشته باشد؟ پاسخ این سؤال را افرادی که چند پیراهن بیشتر پاره کرده اند، به منت توضیح خواهند. داد جذابیت خودروهایی مثل پورشه 911، تو برملا ساده تر و عادی تر است؛ درک کسی را عزیز خطاب کردن بودن با معنوی معمولی در برابر خودرویی که سرتاسر شخصی سازی شده، بسیار شیرین است؛ برای مثال اگر با 911 پشت چراغ قرمز توقف کنید، دیدن و دیدگاه خودروهای و عابرهای پیاده بیش متفاوت نمدار از زمانی است که مثلا پشت فرمان محصولی از لامبورگینی. باشید گاهی لذت بازی کردن از چیزی بدون انگشت رقم شدن، مبصر ترین آرزو.

است بخش بزرگی از اختصاص بودن پورشه 911 را پیشرانه ی ۶ سیلندر تخت تشکیل می

دهد از مهم ترین ویژگی های 911، استعداد کاربردی بودنش در رانندگی روزانه تو مقایسه با دیگر خودروهای اسپرت و سوپراسپرت. است قطعا رانندگی با مدل های لامبورگینی، مک لارن، پاگانی… و کیف بسرنوشت شوم دچار کردن است، اما در دنیای واقعی، شرایط کمی اختلاف می. نرم مشقت رانندگی در شهر، نگرانی عبور از سرعت گیرها، بارگیری، استعمال سوخت، پارک کردن، رخداد و تراشه دیدن بدنه و ده ها شاق دیگر ابد تو بسیاری از خودروهای اسپرت و سوپراسپرت بود. دارد قطعا بسیاری از افراد وقتی یک خودروی سوپراسپرت مثل مک لارن را در حال پارک ببینند، بی نهایت مهلت فاتحه به تصویربرداری از خودرو می کنند و فقره راننده بسیار سخت تر می. شود با 911 هیچ کدام از این مشکلات وجود نخواهد داشت و به استراحت می توان داخل جاده های متنوع رانندگی. کرد رویکرد پورشه با 911 باعث شد که بسیاری از انبازی های دیگر غصه داخل تولید محصولات اسپرت و سوپراسپرت، از فرمول جذابیت بدون جلب توجه مصرف کنند؛ پورشه حتی از این ویژگی تو مدل افسانه ای کاررا جی تی غصه استفاده. کرد پورشه 911 تاحدودی مثل خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی درون جاده های ناهموار ابدیت می آورد، صندلی هایش عقبش واقعا جادار هستند و راننده پشت امر دید خوبی بوسیله اطرف، آینه ها و جاده. دارد برای هر سلیقه ای، قطعا یک نمونه پورشه 911 تولید شده است؛ تنوع نمونه ها، تیپ‎ها، نسخه ها و برگ سفارشی در این مدل تا حدی است که 911 یک خودروی چهارفصل. باشد در خط تولید پورشه 911، از مدل های GT با نمودار تهاجمی بخاطر نسل کبیر تا نسخه های کاررا و توربو برای پدرهایی که بوسیله غوغا میان سالی رسیده اند، انواع گزینه ها و انتخاب ها حیات.

دارد بخش بزرگی از اختصاص بودن پورشه 911 را پیشرانه ی ۶ ستون اورنگ تشکیل می. دهد سیلندرها در این پیشرانه و در مقایسه با نمونه ی V شکل، بیش پایین مرطوب قرار دارند؛ بنابراین پیشرانه که بسرنوشت شوم دچار کردن زیادی از کمیت خودرو را اندوه تشکیل می دهد، مرکز ثقل پایین تری خواهد داشت و درنتیجه، کار پذیری بهتر می. شود سال ها بود که پورشه از پیشرانه ی هواخنک درون 911 استفاده می کرد و درواقع این طرح، بخشی از اصالت خودرو. بود تحول به قوای محرکه ی آب خنک، هنوز هم تو رویت بسیاری از طرفداران، ارشد ترین گناه پورشه است؛ درهرصورت، این تغییر بخشی از تاریخ 911 است و باید با آن پهلو. آمد هواخنک خواه آب خنک، صدای پیشرانه ی ۶ ستون اورنگ پورشه هنوز هم بی قرین است؛ به خصوص سرفه ی بدوی ی استارت که بسی زود به زوزه تبدیل می شود، داخل خودروی دیگری شنیده نمی.

شود وقتی حد به صورت یکسان بین چرخ های خودرو توزیع شود، عملکرد تو بهینه حالت خواهد بود؛ این یک فرمول سهل در مهندسی و تولید خودرو بوده و به همین دلیل است که کندرو ترین مدل ها براساس طرح موتورمیانی تولید می. شوند اما در 911، پیشرانه روی محور عقب گمارش می شود؛ قانون فیزیک بوسیله ما می گوید که این طرح درست. نیست درواقع 911 باید در حالتی سرعت گیری بطی ء که بسرنوشت شوم دچار کردن سنگین نمدار و تولیدکننده ی نیرو تو پشت سرنوشت ریختگی برنده است؛ هرگونه تغییر در پایداری، باعث از بین رفتن فقره پذیری و عملکرد متخصص مطلوب خودرو خواهد. شد اما پورشه به بخشی روی مهندسی این طرح فرمان کرده است که هنوز غصه از آن دفاع می کند؛ تیم مهندسی پورشه هیچ لحظه چاشنی عام این همدستی در حفظ کردن تعادل و مقاومت 911 را هویدا نمی. کند اما بزرگ ترین مشخصه ای که 911 را از دیگر خودروها استثنا می کند، رانندگی و موتور. است مت لبلانک، یکی از طرفداران متعصب پورشه 911، بازیگر ی سریال (فرندز) Friends و مجری سابق پروگرام ی تاپ (انسداد Top) Gear با یک مثال سهل این حس را توضیح می: دهد تصور کنید به یک خم نزدیک می شوید؛ معمولا وقتی سرعت رفعت باشد، کاملاً حساسیت می کنید که پایه عقب در حال انحراف پیداکردن. است قطعا اولین راه محلول بخاطر جلوگیری از این اتفاق، کاهش سرعت و رهاکردن پدال سرگین. است اما در پورشه 911، باید با غریزه تان بجنگید و پدال گاز را بیشتر فشار دهید؛ به تفکر نصب شدن اتومبیل روی محور عقب، با سرگین دادن بیشتر فشار بیشتری به چرخ ها وارد می شود و درنهایت، چسبندگی بهتر خواهد.

شد بخاطر حس تضاد 911، عزب کافی است که چند دقیقه پشت فرمان این خودرو. بنشینید حتی داخل سرعت های کمتر از ۱۰۰ کیلومتربرساعت هم مهندسی منحصربه فرد پورشه در نصب پیشرانه روی محور پشت حس می. شود با رانندگی در سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتربرساعت یا تا اینکه ترمز اخذ در پورشه 911، حسی از فرمان و صندلی بوسیله راننده منتقل می شود که مانند هیچ خودروی دیگری.نیست کلام

فرجام در این مقاله تلاش کردیم تا بوسیله اصل پورشه 911 کلاسیک بادرنظر گرفتن مدل های هواخنک پایبند. باشیم مدل های متاخر این خودروی افسانه ای، امروز در صدر فهرست بهینه های دنیا هستند؛ عزب توجه به رکورد میزان جدید GT2RS در پیست نوربرگ رینگبرای دریافتن توانایی های پورشه 911 بس می. بطی ء پورشه با مدل 911 بنای اصلی خودروهای اسپرت جهان را. ساخت باید رویت که تو آینده با فناوری برقی، این همکاری آلمانی چه برنامه ای دارد؛ اما هر اتفاقی که برای سلسله جدید 911 بیفتد، تاریخ عوض نمی. شود پورشه با 911 میراث شریک و کلاس خودروهای اسپرت را دیکته کرد؛ واقعا می توان دلیلی برای دوست نداشتن و درود نکردن این خودروی قصه ای واضح کرد؟بیشتر:بخوانید خودروهای برقی و خودران فولکس واگن راهی قطر می شوندفورد موستانگ با تیونینگ Roush Stage 3 معرفی شدجعبه کنگره فراری ۴۴ میلیون دلاری، کلکسیونرهای مشهور را به دادگاه کشاندخودروسازان می توانند زمین را نجات دهند؟نگاهی به تغییرات عمده طراحی خودرو درون ۱۲۰ سال

شاید دوست داشته باشید:

زمان شارژ خودروهای الکتریکی به زودی کاهش می یابد

زمان شارژ خودروی الکتریکی احتمالاً به زودی کاهش می یابد و کارشناسان صنعتی خودروسازی پیش بینی می کنند که هنگام […]

چگونه پیشرانه عاری بادامک مصرف سوخت را کاهش می دهد؟

پیشرانه های احتراق تویی تاکنون نتوانسته اند تمام انتظاراتی که از آن ها می رود را به طور طولانی برآورده […]

معمول ترین ایرادات متخصص در خودروها

مقاله های مرتبط:راهنمای سودا خودرو کارکرده تو میان اغلب خودروها، ایرادات فنی مشترکی به چشم می خورند. بعضی از آن […]