<br /> <b>Warning</b>: file_put_contents(logs/1567283389-6936-input.txt): failed to open stream: No such file or directory in <b>/home/ersthost/public_html/dev/wordino/api/spin.php</b> on line <b>32</b><br /> سیستم خنک کاری خودرو چگونه فقره می کند؟

admin دسته‌بندی نشده

Warning: file_put_contents(logs/1567283388-1901-input.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ersthost/public_html/dev/wordino/api/spin.php on line 32
می دانستید درون موتور چهارسیلندر عادی وقتی با سرعتی درحدود نود کیلومتربرساعت تو بزرگ روش حرکت می کنید، در هر دقیقه چهارهزار انفجار کنترل شده رخ می دهد؟ هریک از این انفجارها با بارقه کوفتن شمع و براثر مشتعل شدن مخلوط محیط و سوخت اتفاق می افتند. در این فرایند حرارت چشمگیری تولید می شود و اگر برای کنترلش فکری نشود، بوسیله سادگی می تواند سبب آسیب های شدید بوسیله موتور شود. کنترل این دمای بیش برعهده ی سیستم خنک مفید موتور است.

می توان گفت جهیز های خنک موثر اتومبیل خودروها از دهه ی ۱۹۲۰ و وقتی فورد مدل T بوسیله بازار آمد تابه امروز تحول اساسی نکرده اند و اصول کار بدون تغییر سرمد باقی مانده است. گرچه بازده و کارایی سیستم های خنک کننده ی موتور امروزی بیش چشمگیر است؛ همچنان اسلوب حکم همان گرداندن مایع خنک کننده تو تو سواری است و فرقی بین سیستم پیشرفته و باستانی بود ندارد. مایع خنک کننده پس از گرم شدن ازطریق حرارت پیشرانه، بوسیله رادیاتور می رود و داخل آنجا داخل تماس با مسئله هوا مکرر خنک می شود. رادیاتورها نیز تو اکثر خودروها بخاطر کارایی بیشتر در جلوپنجره ی خودرو گمارش می شوند؛ یعنی جایی که بیشترین تماس با هوا وجود دارد.

سیستم خنک کاری هر پیشرانه ی مدرن باید این توانایی را داشته باشد داخل وضعیتی که دمای هوای بیرون بین ۴۵ تا منفی ۲۵ درجه سانتی گراد باشد، دمای موتور را مدلل نگه دارد. جالب است بدانید با وجود اثرهای سلبی که افزایش دمای موتور به همراه دارد؛ اما یخ شدن بیش ازاندازه نیز اتفاق خوشایندی نیست؛ چون چنانچه دمای سواری خیلی کاهش جلوه گر کند، مصرف سوخت و آلایندگی موتور اضافه می یابد. افزون براین، افزایش دمای متجاوز ازاندازه نیز مقدور است در عرض چند دقیقه موتور را کامل ازکار بیندازد.سامانه های خنک کننده چگونه کار می کنند؟

بخاطر یخ کردن موتور دو نوع سیستم خنک کارگر وجود دارند: ۱. خنک شونده با هوا؛ ۲. یخ شونده با مایع. موتورهای نوع نخست را هواخنک می نامند و امروزه، دیگر در خودروها از موتورهای هواخنک استفاده نمی شود؛ ولی فدایی خودروهای قدیمی با موتور هواخنک همچنین وجود دارند که از بین آن ها می نبوغ به فولکس واگن بیتل قدیمی یا میزان های قدیمی پورشه اشاره کرد. البته، موتورهای هواخنک هنوز در موتورسیکلت ها مصرف می شوند؛ ولی خودروهای موتور و کامیون ها و حتی موتورسیکلت هایی با حجم سواری زیاد، امروزه از پیشرانه های سنخ دوم، یعنی آب یخ (یخ شونده با نقد شو) بهره می برند.

اجزای سیستم یخ کاری موتور مسیرهای ماتم آب در بلوک موتور و سرسیلندر، واترپمپ، ترموستات برای کنترل دما، رادیاتور، تو رادیاتور بخاطر کنترل فشار سطح منی و شلنگ های انتقال مایع را دربرگیرنده می شوند. معمولا رادیاتور کوچک تری نیز درون مدار قرار دارد که گرمای لازم بخاری خودرو داخل روزهای زمستانی از آنجا تأمین می شود.مقاله های مرتبط:سیستم تهویه و کولر خودرو چگونه کار می کند؟نحوه عملکرد موتور یا پیشرانه احتراق داخلی و اجزای آن

راندمان سیستم آب خنک به طور ساده ارسال پول شدنی یخ کننده به سمت موتور بوسیله وسیله ی واترپمپ، گرم شدن این منی و جذب حرارت یدکی موتور، پمپ شدن چیز ابکی به سمت رادیاتور و خنک شدن آن براثر گذر محیط از رادیاتور و ارسال دوباره ی سهل وساده خنک به در موتور به مایه ی واترپمپ را دربرمی گیرد.

ترموستات نیز تو جایی بین رادیاتور و موتور گمارش می شود و وظیفه ی آن بازکردن حروف آب در دمای خاصی است تا بدین نظام دمای موتور مدلل ابدی بماند. اگر دمای موتور پایین باشد، ترموستات سپرده می شود و چیز ابکی خنک کننده به جای حرکت به سمت رادیاتور، در داخل اتومبیل گردش می درنگ تا بوسیله دمای مطلوب برسد. تو دمای مطلوب یا اصطلاحا Operating Tempreture ترموستات باز می شود و آب بخاطر خنک شدن به سمت رادیاتور می رود.

احتمالا این سؤال برایتان پیش می آید: با توجه به دمای بیش زیاد اتومبیل خودرو چگونه ابگونه خنک کننده تبخیر نمی شود؟ جواب این سؤال را باید در فشرده کردن مایع خنک کننده دانست. در جهیز خنک کاری موتور، نقد شو خنک کننده، شبیه زودپز، درون فشار قرار دارد و همین حکم از دگرگونی آن بوسیله گاز و تبخیر جلوگیری می کند. البته، خود این فشار نیز باید کنترل شود و اگر زیاد ازحد افزودن یابد، مقدور است به سیستم و اتصالات آن آسیب بزند. برای کنترل فشار سر مایع، سوپاپ اطمینان روی درون رادیاتور کار گذاشته می شود تا فشار اضافی جهیز ازطریق آن دفع شود. پول شدنی خارج شده از در رادیاتور براثر ضیق اضافی جهیز را شلنگ به سمت مخزن ذخیره ای به اشتهار خزانه انبساط تربیت می کند تا پس از خنک شدن موتور، دوباره به درون مدار بازگردد. مدار گردش آب

آب رادیاتور داخل مدار سوگ پول شدنی یخ کننده ابتدا متوجه بلوک پا بر جا سواری می شود و حرارت دیواره ی سیلندرها را به خود جذب می کند. سپس، به سمت سرسیلندر می رود و در آنجا نیز حرارت محفظه ی احتراق را جذب می کند. اگر ترموستات باز باشد، نقد شو یخ کننده ملتفت بسرنوشت شوم دچار کردن بالایی رادیاتور می شود. به برهان وجود فن تو متعاقب رادیاتور و تبادل حرارت زیاد این جزء با هوا، وقتی آب رادیاتور از بالا تا پایین رادیاتور حرکت می کند، کاملا حرارتش را ازدست می دهد و خنک می شود. پس از در رو از رادیاتور، ابگونه یخ کننده دوباره به واترپمپ می رود تا این دوچرخه اعاده شود.

ظرفیت مایع خنک کننده در موتورها بوسیله اندازه و حجم و نوع اتومبیل ربط دارد. سواری هشت سیلندر به سیستم یخ کننده ی مبصر تری درمقایسه با اتومبیل چهارسیلندر کوچک نیاز دارد. تو موتورهای حجیم، ابعاد رادیاتور نیز بسیار بزرگ مرطوب است تا سطح تماس بیشتری با هوا خلق کند.ضدیخ

ضدیخ همان مایع یخ کننده نامیده می شود. ممزوج کردن ضدیخ با آب نه تنها باعث می شود آب خنک نزند؛ بلکه از بخارشدن آب در دمای متجاوز نیز جلوگیری می کند. محلول های ضدیخ همچنین افزودنی هایی دارند تا از بزه گیری سیستم یخ کننده جلوگیری کنند. اکثر ضدیخ های امروزی مخلوطی از اتیلن ژلیکول و آب هستند. داخل حالت عادی، بهتر است از نیمی ضدیخ و نیمی آب استفاده کنید؛ اما اگر دمای هوا مافوق صفر باشد، می توان این نسبت را به ۷۵درصد ضدیخ و ۲۵درصد آب نیز تغییر داد.

ضدیخ ماده ای متجاوز سمّی است و باید آن را از دسترس کودکان و حیوانات دور نگه داشت؛ به ویژه نباید دردسترس گربه ها و سگ ها فراغت گیرد که به طعم های شیرین دلبستگی دارند. اگر اتیلن ژلیکول وارد بدن شود، امکان پذیر است با تشکیل کریستال های اگزالات درون کلیه ها سبب مرگ شود.رادیاتور

رادیاتور معمولا از تیوب های نازک آلومینیومی ساخته می شود که به صورت زیگزاگی داخل کالبد ی واقعی استراحت دارند. در اطراف این تیوب ها که درون آن ها مایع خنک کننده جریان دارد، نوارهای آلومینیومی بود دارند تا تبادل دمای نوک تیز تازگی انجام شود.

تو دو سمت رادیاتورها، دو خرمن پلاستیکی وجود دارند که داخل قدیم از سنخ مس یا برنج مخلوق می شدند؛ اما ترکیب آلومینیوم و پلاستیک در رادیاتورهای مدرن، زندگی و اطمینان بیشتری دارد و هزینه ساخت آن ها نیز کم قیمت تر است. در فداکار خودروهای فراهم به جعبه دنده ی خودکار، خنک کننده ی چربی قوطی دنده درون این مخازن پلاستیکی نیز نصب می شود. روغن صندوق کنگره با دخول به این خنک کننده می تواند گرمی زیادش را با ابگونه یخ کننده ی چربی تبادل کند.فن

در پشت رادیاتور معمولا یک یا دو مغز فن وجود دارند. این فن ها در خودروهای مدرن از نوع الکتریکی هستند و دیگر با نیروی موتور چرخش نمی کنند. درون پیرامون این تدبیر ها ظل پناه دومنظوره وجود دارد تا از برخورد انگشتان دست با پره ها جلوگیری شود. کارکرد دیگر این ظل دایره ای شکل ابداع جریان یمین هوا است. ایراد لم های مکانیکی قدیمی این بود که با خاموش کردن موتور فقره نمی کردند و این باعث افزودن دمای موتور پس از خاموش شدن می شد. بااین حال، فن های الکتریکی می توانند تا پس از خاموش شدن موتور خودرو نیز به کار ادامه دهند و سواری را تا دمای مطلوب خنک کنند. لم رادیاتور متجاوز اهمیت دارد و خراب شدن آن ممکن است متجاوز زیان بار باشد.

تدبیر الکتریکی اجازه خود را از کامپیوتر موتور دریافت می کند. وقتی دمای اتومبیل شروع به افزایش می کند، کامپیوتر ازطریق حسگر دمای آب متوجه این موضوع می شود و فن را روشن می کند. در خودروهایی که به سیستم تهویه ی مطبوع مجهز هستند، رادیاتوری جداگانه بخاطر کولر خودرو نیز درکنار رادیاتور موتور گمارش شده است. در برابر هنگام روشن کردن کولر، لازم است رادیاتور تهویه دائما خنک شود؛ به همین دلیل، لم الکتریکی دائم امر می کند. پس چنانچه دیدید داخل هنگام پیدا وجود داشتن کولر خودرو دائما تدبیر دور تند می گیرد، بی اندازه نگران نباشید.داخل رادیاتور

همان طورکه در ابتدا رمز کردیم، افزایش تنگ کردن منی خنک کننده اندکی از عملکرد جهیز خنک طرز کار موتور است. اگر این تنگ کردن از کنترل خارج شود و بیش ازحد اضافه یابد، سوپاپ اطمینان از نوع فنری روی درون رادیاتور فرمان گذاشته و با بازشدن آن، فشار اضافی بوسیله سمت مخزن انبساط هدایت می شود.

با روبیدن کمی از نقد شو خنک کننده به مخزن انبساط ظرفیت مایع سیستم کاهش هویدا می کند؛ بوسیله همین دلیل، با سردشدن سواری این مایع بوسیله صورت خودکار مکرر از نسب انبساط بوسیله سیستم برمی گردد.واترپمپ

واترپمپ، پمپی ساده است که آب را در سیستم خنک طرز کار به حرکت درمی آورد. واترپمپ معمولا در بسرنوشت شوم دچار کردن جلویی سواری قرار دارد و در اکثر خودروها نیروی خود را با استفاده از کمربند از گرایش لنگ قبض می درنگ. تو برخی خودروهای مدرن، از واترپمپ های برقی استفاده می شود. واترپمپ ها معمولا از هوزینگ چدنی برخوردار هستند و پره های آن ها آلومینیومی است. برای اینکه آب رادیاتور از واترپمپ به بیرون تراوش نکند، واشر داخل واترپمپ قرار داده شده که درصورت آسیب دیدن آن، سطح مایع خنک کننده شروع به کاهش می کند. درون این صورت، با رجوع به مکانیک این واشر را با واشری ابتکاری باید تعویض کنید.ترموستات

ترموستات سوپاپ حرارتی ساده ای به شمار می جوی که طی سردبودن بسته و در دمای خاصی همچنین بازمی شود تا مسیر آب جریان پیدا کند. وجود ترموستات برای کارکرد بی عیب جهیز فرخوراک پزی همچنین حیاتی است و اگر ترموستات وجود نداشت، گرمخانه خودروها خیلی دیر گرم می شد.

از دهه ی ۱۹۷۰ به بعد، ترموستات ها بوسیله متد ای طراحی شده اند که دمای مایع یخ کننده را بین ۸۹ تا ۹۱ درجه ی سانتی گراد نگه دارند. ترموستات ها معمولا در جلو و بالای موتور نصب می شوند تا دسترسی به آن ها اسودگی باشد. طراحی محفظه ی (هوزینگ) ترموستات نیز معمولا به گونه ای انجام می شود که بازکردن آن مرده باشد و در اکثر خودروها، فقط با بازکردن دو عدد پیچ می قابلیت ترموستات را جدا کرد. ترموستات یک واشر هم دارد که محل اتصال هوزینگ به سرسیلندر را آب بندی می کند. آسیب دیدن این واشر را همچنین از نشت کردن مایع خنک کننده از اطراف ترموستات می استعداد نمره عدل. در فدایی مواقه نادر از ترموستات های بدون واشر همچنین کاربرد شده است.پولکی های سرسیلندر (پولی فریز)

برای پیدایش سرسیلندر از متد ریخته گری در قالب های شِنی استفاده می شود. پس از پایان ریخته گری و سردشدن فلز مذاب، خاک و ماسه از داخل قطعه باید تخلیه شوند. برای این منظور سوراخ های شکوه در سمتی از سرسیلندر وجود دارند. این سوراخ ها پس از مونتاژ موتور با پولی هایی از جنس فولاد بست می شوند. معمولا هیچ گاه نیز لازم نمی شود این پولکی ها تعویض شوند. گفتنی است کارکرد دیگر این پولکی ها در زمان یخ کوفتن احتمالی مایع خنک کننده است.

ممکن است گاهی افراد بوسیله اشتباه آب خالی را درون رادیاتور بریزند و فراموش کنند ضدیخ را اضافه کنند. در این هنگام و درون منفصل زمستان، با یخ زدن آب درون مجراهای جهیز خنک طرز کار حدس دارد سرسیلندر تَرَک بخورد و کاملا از بین برود. برای جلوگیری از چنین اتفاقی، این پولکی ها از جایشان بیرون می شوند تا سرسیلندر آسیبی نبیند. می توان گفت وقتی به نگه داری از خودرو خویشتن اهمیت دهید و در بازه های زمانی مدل سهل وساده یخ کننده را تعویض کنید، مشکلی با این پولی ها نخواهید داشت.نگه داری از سیستم خنک کننده ی خودرو

یکی از نیکوترین راه ها برای حفظ کردن اشتی جهیز خنک کننده، تعویض نقد شو یخ کننده در فواصل زمانی منظم است. برهان این کار را باید در افزودنی های کیمیایی خیز وجو کرد که در ساخت ضدیخ ها به فرمان رفته اند. بیشترِ این افزودنی ها، افزودنی ضدخوردگی هستند تا پاره های فلزی سواری آسیب نبینند. باوجوداین، نمی توان بوسیله نعوظ کامل از زنگ زدگی موتور جلوگیری کرد و امکان پذیر است تکه های ریز فلزی وارد مدار خنک کننده شوند و به تیوب های داخل رادیاتور آسیب برسانند خواه دست خط آن ها را مسدود کنند. درصورت مسدودشدن رادیاتور و جرم گرفتن داخل آن، دمای موتور نخست بوسیله افزایش می کند و این مقدور است زیاد خطرناک باشد. ضدیخ تاحدزیادی از فرسایش جلوگیری می کند؛ اما بالاخره کشش عمر مشخصی دارد و نمی توان از آن بخاطر مدت کامل استفاده کرد.

جدیدترین ضدیخ ها نیز بیشتر از پنج سال یا ۱۵۰هزار کیلومتر زندگی نمی کنند. این را نیز باید درنظر بگیرید ضدیخ های قرمزرنگ از طول عمر بیشتری در مقایسه با نمونه های سبز و آبی برخوردار هستند. خودروهای جنرال موتورز از سال ۱۹۹۶ و بسیاری از خودروهای ژاپنی از این نوع ضدیخ ها کاربرد می کنند. بااین حال،  اکثر خودروها از ضدیخ های سبزرنگ استفاده می کنند. این جنس ضدیخ ها نیز معمولا بیشتر از دو سال یا ۳۰هزار کیلومتر عمر نمی کنند. این امکان وجود دارد ضدیخ خودرو خود را با معیار دیگر عوض کنید؛ ولی کل جهیز کامل باید خالی شود. مرکب کردن دو نوع ضدیخ مختلف باهم ممکن است عمر این ابگونه را بیش کاهش دهد.

هرسال لازم است آزمایش هایی روی سیستم خنک کننده ی خودرو ایفا دهید تا از صحت کارکرد آن مطمئن شوید. این آزمایش ها عبارت اند از: ملاقات قشری قدم ها و اتصالات و بررسی نبود نشتیبازدید و معاینه در رادیاتورآزمایش عملکرد ترموستاتبررسی نبود نشتی از دوره ترموستات یا واترپمپبررسی نبود نشتی نقد شو از رادیاتور بخاریبررسی سالم بودن واشرسرسیلندرآزمودن کارکرد فن دور تند و یواش

سیستم جرقه واشرسرسیلندر یکی از بدترین اتفاقاتی است که می تواند برای خودرو بیفتد. آسیب دیدن این واشر شاید باعث شود نقد شو یخ کننده وارد محفظه ی احتراق شود. در حالت بدتر، چنانچه واشر از جانب مدار روغن مفید نیز آسیب ببیند، امکان پذیر است نقد شو یخ کننده وارد مدار روغن کاری و روغن موتور هم وارد مدار خنک کننده شود که وضعیت متجاوز خطرناک و قباحت است.  از دیگر دلایلی که می تواند سبب بُروز چنین مشکلاتی شود، تاب برداشتن سرسیلندر است که معمولا درصورت اضافه دمای بیش ازاندازه اتفاق می افتد.  یکی از نشانه های آسیب نظر واشرسرسیلندر خروج بخارآب (دود سفید) از لوله اگزوز است. البته، در رو بخارآب از اگزوز در روزهای سرد و داخل عزل زمستان عادی است؛ اما داخل تابستان نباید فرخوراک پزی مشاهده شود. موضوع دیگر ممکن است دخول ضیق تراکم (کمپرس) سواری به داخل مدار خنک کننده باشد که یکی از علائم آن بادکردن شلنگ های رادیاتور است.

جرم قبض مدار یخ کننده همچنین خبر خوشحال کننده ای نیست؛ بمنظور اگر بوسیله سپرده شدن مجراهای رادیاتور منجر شود، سرآغازی برای اتش گیری واشرسرسیلندر ممکن است باشد. گاهی استاندارد منکر گرفتگی ناچیز است و می نبوغ با تعویض ضدیخ و استفاده از برخی محلول ها جرم ها را از درون مدار و سواری پاک سازی کرد. باوجوداین، گاهی حجم جرم گرفتگی و رسوب به حدی است که باید رادیاتور یا مخزن انبساط را تعویض کرد. نشتی های کوچک و جزئی را اندوه می توان با کمک محلول های ضدنشتی برطرف کرد. بهتر است با روش های سنّتی مطمئن نشوید؛ ولی نشتی وسیع را فقطا می توان با تعویض تقدیر معیوب رفع کرد. بیشتر بخوانید:علائم کمربند دینام خراب چیست؟چرا فولکس واگن قوطی دنده دستی متاخر تولید می کند؟بوش نمایشگر سه اینده پشت کار خودرو تولید خواهد کردخرابی واشر منیفولد هوا چه نشانه هایی داردراهنمای جامع محافظت از خودرو

شاید دوست داشته باشید:

لیفان X60 / ایکس 60؛ مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه درباره آن باید بدانید

AAAلیفانGHAROOOONGHAROOOONGHAX60،OOOON یکی از قدیمی ترین کراس اورهای چینی راسته ایران است که به برهان مقدار اقتصادی و فقدای رقبای پرتعداد […]

<br /> <b>Warning</b>: file_put_contents(logs/1568722229-7577-input.txt): failed to open stream: No such file or directory in <b>/home/ersthost/public_html/dev/wordino/api/spin.php</b> on line <b>32</b><br /> داستان برند نیسان؛ دومین خودروساز بزرگ ژاپن

Warning: file_put_contents(logs/1568722227-6733-input.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ersthost/public_html/dev/wordino/api/spin.php on line 32  ASASGHAبخاطرOOOONHAASGHAASGHAمردمOOOONOOOONOOOON ایران، نیسان با […]

<br /> <b>Warning</b>: file_put_contents(logs/1568469560-1482-input.txt): failed to open stream: No such file or directory in <b>/home/ersthost/public_html/dev/wordino/api/spin.php</b> on line <b>32</b><br /> <br /> <b>Warning</b>: array_column() expects parameter 1 to be array, null given in <b>/home/ersthost/public_html/dev/wordino/class2.php</b> on line <b>104</b><br /> <br /> <b>Warning</b>: array_column() expects parameter 1 to be array, null given in <b>/home/ersthost/public_html/dev/wordino/class2.php</b> on line <b>105</b><br /> <br /> <b>Warning</b>: array_search() expects parameter 2 to be array, null given in <b>/home/ersthost/public_html/dev/wordino/class2.php</b> on line <b>105</b><br /> <br /> <b>Warning</b>: array_column() expects parameter 1 to be array, null given in <b>/home/ersthost/public_html/dev/wordino/class2.php</b> on line <b>104</b><br /> <br /> <b>Warning</b>: array_column() expects parameter 1 to be array, null given in <b>/home/ersthost/public_html/dev/wordino/class2.php</b> on line <b>105</b><br /> <br /> <b>Warning</b>: array_search() expects parameter 2 to be array, null given in <b>/home/ersthost/public_html/dev/wordino/class2.php</b> on line <b>105</b><br /> <br /> <b>Warning</b>: array_column() expects parameter 1 to be array, null given in <b>/home/ersthost/public_html/dev/wordino/class2.php</b> on line <b>104</b><br /> <br /> <b>Warning</b>: array_column() expects parameter 1 to be array, null given in <b>/home/ersthost/public_html/dev/wordino/class2.php</b> on line <b>105</b><br /> <br /> <b>Warning</b>: array_search() expects parameter 2 to be array, null given in <b>/home/ersthost/public_html/dev/wordino/class2.php</b> on line <b>105</b><br /> <br /> <b>Warning</b>: array_column() expects parameter 1 to be array, null given in <b>/home/ersthost/public_html/dev/wordino/class2.php</b> on line <b>104</b><br /> <br /> <b>Warning</b>: array_column() expects parameter 1 to be array, null given in <b>/home/ersthost/public_html/dev/wordino/class2.php</b> on line <b>105</b><br /> <br /> <b>Warning</b>: array_search() expects parameter 2 to be array, null given in <b>/home/ersthost/public_html/dev/wordino/class2.php</b> on line <b>105</b><br /> <br /> <b>Warning</b>: array_column() expects parameter 1 to be array, null given in <b>/home/ersthost/public_html/dev/wordino/class2.php</b> on line <b>104</b><br /> <br /> <b>Warning</b>: array_column() expects parameter 1 to be array, null given in <b>/home/ersthost/public_html/dev/wordino/class2.php</b> on line <b>105</b><br /> <br /> <b>Warning</b>: array_search() expects parameter 2 to be array, null given in <b>/home/ersthost/public_html/dev/wordino/class2.php</b> on line <b>105</b><br /> لندرور دیفندر 2020 رونمایی شد

Warning: file_put_contents(logs/1568469559-7550-input.txt): failed to open stream: No such file or directory in /home/ersthost/public_html/dev/wordino/api/spin.php on line 32 پس از ولایت ها […]