نگاهی کوتاه به لکسوس RC 2019

admin دسته‌بندی نشده

لکسوس در طراحی مقیاس RC 2019، ظاهر باستانی آن را با دگرگونی به کوپه ای لوکس عوض کرده است. درکنار معین خارجی، نقشه کشی داخلی و سیستم رفاهی این خودرو نیز تغییرات زیادی کرده؛ ولی پیشرانه ی RC 2019 تغییری نکرده است. چراغ های روشنایی در روز این خودرو برداشته شده اند که در زیر چراغ های جلو فراغت محزون بودند و به جای آن ها، چراغ های جلو جدیدی قرار پژمرده اند که چراغ روز اندوه در آن ها تعبیه شده است. لکسوس چراغ های دنبال این خودرو را با طرحی زاویه دار و با استفاده از فناوری LED جایگزین کرده تا آن را درکنار مدل های دیگر نظیر LC کوپه و ES سدان و NX کراس اور قرار دهد. درکنار این تغییرات، آینه ی جانبی خمیده زیرفون و بازطراحی سپر جلو و قفا و طراحی متاخر چرخ ها از دیگر تغییرات این استاندارد هستند.

شاسی این خودرو ترکیبی از IS سدان و IS کانورتیبل است؛ در حالی که وزن RC حدود ۷۰ کیلوگرم بیشتر از IS است. بهبود عملکرد سیستم تعلیق و سیستم امر برقی این خودرو باعث می شود این اضافه اندازه در RC حس نشود و عملکرد این خودرو در پیچ ها بطی ء تر و مطمئن تر از قبل شود. نمونه اسپرت F جهیز تعلیق قوی برنده و رینگ های ۱۹ اینچی زیبایی را علاوه بر این تغییرات دربرگیرنده می شود. این خیساندن درکنار حالت رانندگی اسپرت پلاس، دریافتن رانندگی خاص و خارق العاده و در حالت نرمال، قرار بسیاری را ارائه می کند. معیار F چند قابلیت انتخابی هم دارد؛ ازجمله سیستم دیفرانسیل ظهر بهینه سازی شده و جعبه دنده با ضریب تبدیل ویژه ی لکسوس و حکم پذیری چرخ های قفا.

مقاله های مرتبط:لکسوس RC F مدل ۲۰۲۰ در دو نسخه استاندارد و پیست رونمایی شدعمکرد دیدنی لکسوس RC F داخل تست جاده ای

درون مدل RC300، پیشرانه ی دولیتری چهارسیلندر خطی مجهز بوسیله توربوشارژر با توان تولیدی ۲۴۱ اسب بخار و در مقیاس RC350، پیشرانه ی ۶ سیلندر V6 با توان تولیدی ۳۱۱ اسب تبخیر کاربرد شده است. درکنار این دو مدل، RC300 دودیفرانسیل نیز نمایش می شود که داخل آن، از پیشرانه ی ۳.۵ لیتری V6 با قدرت ۲۶۰ اسب تبخیر بهره گرفته شده است. در مدل دودیفرانسیل، از قوطی دنده ی ۶ سرعته ی خودکار و در دیگر مقیاس ها، صندوق دنده ی ۸ سرعته ی خودکار مصرف شده است. لکسوس برآورد کرده مدل چهار سیلندر می تواند صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت را در ۷.۳ ثانیه هنگام کند؛ داخل حالی که برای مدل ۶ ستون این حکم ۵.۸ لحظه کشش می کشد. با اینکه میزان RC350 شتاب رضایت بخشی برای راننده حاضر می کند، هنوزهم درمقایسه با بی ام و ۴۴۰ با توان ۳۲۰ اسب بخار و سرعت گیری ۴.۸ دم ضعیف تر است.

طراحی داخلی این خودرو اندوه تغییرات یدکی کرده است. کنسول وسط بزرگ تر، جالیوانی های جدید، طراحی جدید دریچه های هوا و روزگار عقربه ای روی داشبورد برخی از این تغییرات هستند. در نمونه F، جایگزینی عقربه های آنالوگ خودرو با صفحه عرضه دیجیتال و گرم کن و سردکن صندلی های جلو و پوشش آلومینیومی پدال ها از دیگر تغییرات هستند.

بااین حال ایراداتی در نقشه کشی در کابین دیده می شود؛ ازجمله صندلی های عقب کوتاه که برای سرنشینان کبیر آزاردهنده هستند. همچنین، کارکردن با سیستم مشغولیت خودرو هنوزهم بسیار بغرنج است و تمرکز راننده را نفس رانندگی به اندوه می زند. با اینکه ظاهر این خودرو تا حد فراوان زیادی گشایش روبرو کرده است، همچنان این خودرو به تغییرات اساسی درون سیستم پیشرانه و امکانات رفاهی احتیاج دارد.ظرفیت موتور۳.۵ لیتر V6توان۳۱۱ اسب بخارجعبه دنده۸ سرعته خودکارانتقال قدرتدیفرانسیل عقبصفر تا صد۵.۸ ثانیهحداکثر سرعت۲۳۰ کیلومتربرساعتقیمت پایه۴۴هزار و ۷۵ دلار

بیشتر بخوانید:لکسوس LS 500 سری اینسپریشن رونمایی شدلکسوس GX مدل ۲۰۲۰ معرفی شدلکسوس RX و RX L مدل ۲۰۲۰ شناساندن شدندکم استهلاک ترین خودروهای شاسی بلند و کراس اور داخل سال ۲۰۱۹افزایش ربایش آینه جانبی خودروهای لوکس تو نیویورک

شاید دوست داشته باشید:

مجوز احاله سهام ایران خودرو و سایپا صادر شد

موضوع واگذاری سهام دولت درون همدستی های ایران خودرو و سایپا که مدتی قبل اخبار شد، هم اینک داخل حال […]

نیکوترین خودروهای شاسی اهتزاز آفرود سال ۲۰۱۹

ASASASتوHAROOOONHAROOOONHAROOOON میان خودروهای آفرود پیدا کردن بهترین مدل،  کار متجاوز مشکلی است به طوری که حتی طرفداران این خودروها هنوز […]

دلیل تابیدن شدید نور از سرتیز جلو خودرو و روش حل آن

اگر خودرویی با لوزی های استاندارد کارخانه ای استفاده می کنید، حتماً با پدید ه ی تابش مستقیم نور آفتاب […]