نگاهی به اسلوب های مختلف تولید فیبرکربن داخل خودروسازی

admin دسته‌بندی نشده

ASداخلHAROOOONSGHAROOOON بیرون از سواری اسپرت و در بین خودروهایی که درون خیابان تردد می کنند، مک لارن و بی ام و و لامبورگینی، تنها خودروسازانی هستند که از پلاستیک تقویت شده ی فیبرکربنی (CRFP) استعمال می کنند.لامبورگینی

لامبورگینی داخل سال ۲۰۱۰، کارخانه ی جدیدی برای تولید شاسی مونوکوک (یکپارچه) مدل اونتادور احداث کرد. تو این کارخانه، این خودروساز ایتالیایی شاسی فیبرکربنی اونتادور را به گونه ابداعی خویشتن با نام RTM-Lambo تولید می بطی ء. در فرایند ی RTM که نام آن مخفف عبارت Resin Transfer Moulding است، معمولا لایه های خشک فاقد رزین روی هم فشرده و پرس می شوند و سپس، بین آن ها رزین تزریق می شود. نحو RTM-Lambo ارزان ترین روش برای تولید قطعات بدنه ی فیبرکربنی با کیفیت درخورتوجه است.

قسمت های فوقانی پیکر ی لامبورگینی اونتادور با روش دیگری به اشتهار Prepreg باریک شده اند. تو این روش، فیبرکربن مات آغشته به معتدل و سپس، درون یخچال هایی نگه داری می شود. روش Prepreg بهترین روش برای تولید قطعات فیبرکربنی براق با چونی بسیار زیاد تو حد کلاس A A. است ایراد این اسلوب گران نرخ وجود داشتن آن است؛ به همین دلیل، نصف ی پایینی بدنه ی اونتادور با روش-RTM Lambo تولید شده. است این سیاق شباهت اضافی بوسیله RTM دارد؛ اما فرق آن این است که در فاتحه و پیش از فرم دادن به قطعات، مقداری ملایم به آن ها افزودن می شود تا امکان شکل گیری اولیه وجود داشته. باشد درنهایت، قطعات بالایی و پایینی تو قالبی ارشد صبر می گیرند و به هم پرس می شوند و شاسی مونوکوک بوسیله دست می.

آید مک

لارن مک لارن همچنین از دیگر بازیگران رادیکال درون صنعتی فیبرکربن. است این شرکت از سال ۲۰۱۰، زیادترین درخواست را برای قطعات فیبرکربنی CRFP به شرکت Carbo Tech داده. است برخلاف لامبورگینی، شاسی مونوکوک مک لارن با قراردادن مستقیم RTM داخل قالب های فلزی ارشد به معادل ۳۵ تن تولید می. شود این فرایند خیر تنها ازنظر زمانی بسیار کندرو پر حرارت است؛ بلکه قطعات را به شدت به غصه می فشارد تا عملکرد چشمگیری ارائه. دهند این روش به مک لارن دستور می دهد شاسی محصولات جدید خود را تو مقایسه با شاسی مدل قدیمی F1 تا ۱۰ برابر سریع نمدار تولید. درنگ داخل حال حاضر، مک لارن توانسته با تنخواه گذاری ۵۰ میلیون پوندی در مرکز خود، فیبرکربن موردنیازش را تولید.

نرم بی ام

و پا بر جا ترین دلیلی که فیبرکربن نتوانسته بوسیله خودروهای تولید متراکم راه روشن کند، بها گران آن. است دلیل این قیمت گران نفقه ی متجاوز مواداولیه نیست؛ بلکه بیشتر به فرایند تاسیس آن برمی گردد؛ چون بسیاری از پاره ها به صورت دستی باید ساخته شوند و همین کار خرج ی تاسیس را افزودن می. دهد فرایند پیدایش بین ۳۳ تا ۷۵ درصد از قیمت قطعات فیبرکربنی را به خود اختصاص می. دهد بی ام واز روش دیگری برای مصرف از فیبرکربن در تنه ی خودروها استفاده کرده که آن را Carbon Core می. نامند این روش، روشی هیبریدی است؛ چون بی ام و با اسلوب خاصی درون قالب های خود فیبرکربن را با قطعات فولادی پرس می نرم و به نوعی کامپوزیتی از فیبرکربن و فولاد به دست می. آید گرچه گفته می شد بی ام و سری ۵ متاخر از قطعات تولیدشده به این اسلوب در پیکر استعمال خواهد کرد، درنهایت، این فرمان ادا نشد و از پیکر ی آلومینیومی و منیزیمی روزی می. برد در حال حاضر در بین خودروهای تولید انبوه، فقط بی ام و i3 است که بوسیله طورگسترده ای از فیبرکربن استفاده می.

بطی ء مقاله های:مرتبط فرایند رنگ آمیزی قطعه های فیبرکربن خودرو چگونه ایفا شود؟کاپوت سفارشی G-فیبرکربن G Power برای بی ام و M5

معرفی شد خودروسازان به دنبال راهی ارزان مقدار برای تولید فیبرکربن هستند؛ ولی فعلا هیچگاه خودروسازی بوسیله این شعار دست پیدا. نکرده است البته، شرکتی توانسته فرایند ی ابداع کند و قطعات جسم ی فیبرکربنی برای آئودی A8 متاخر. تولید بطی ء این همدستی نحو متاخر خود را انقلاب و موفقیتی بزرگ در راه تولید قطعات CRFP. می داند با بود این موفقیت ها، همچنان آلومینیوم ماده ی دلخواه خودروسازان داخل تولید خودرو محسوب می شود و دسترسی به آن نیز بسیار میسر. تر است افزون براین، آلومینیوم به ۹۵ درصد انرژی کمتری برای بازیافت و برگشت بوسیله حالت اولیه ی خویشتن.احتیاج دارد آینده چطور

خواهد بود؟ لامبورگینی با باهم اتحاد کردن یکی از شرکت های گلف، روشی جدید بخاطر تولید فیبرکربن «بوسیله شهرت» کامپوزیت فورج ساختن. کرده است درون این روش، از اماله فیبرکربن رزین به در قالب هایی استفاده می شود و کل فرایند حدود دوسه دقیقه زمان. می برد تاکنون، تنها لامبورگینی سستو المنتو با این روش تولید شده و فعلا کاربرد بسیار. کمی دارد بااین حال، لامبورگینی می گوید هزینه ی این روش درون مقایسه-با RTM Lambo، حدود ۳۰ درصد مفت تر است و داخل آینده، کاربرد آن گسترده تر.خواهد شد:بیشتر بخوانید پرفروش ترین خودروی تاریخ برندهای مختلفبهترین خودروهایی که برای شکست دادن فراری ساخته شدندلامبورگینی اوروس با تیونینگ ABT رونمایی شدپیشرانه بی ام و برای استاندارد های جدید M3 و M4 رونمایی شدنشانه های خرابی

شاید دوست داشته باشید:

خودرو الکتریکی یونیتی وان شناساندن شد

ASGHAROOOانبازی نوپای سوئدی یونیتی (Uniti) که درزمینه ی تولید خودرو الکتریکی فعالیت می کند، ثبت پیش سفارش خودروهای برقی ارزان […]

مدیرعامل سابق فارادی فیوچر اخبار افلاس کرد

به گزارش ورج، جیا یوتینگ، بنیان گذار و مدیرعامل قبلی استارتاپ خودروی الکتریکیفارادی فیوچر (Faraday Future) که این روزها با مشکلات […]

دلایل زوال ناگهانی بلندگو خودرو چیست؟

بلندگوهای خودرو با گذشت زمان ضعیف می شوند و حتی می شکنند. این طور موضوعی به ویژه درباره ی بلندگوهای […]