چراغ راهنما و فلاشر خودرو چگونه کار می کند

admin دسته‌بندی نشده

  شاید چراغ راهنمای خودرو، دستگاه ای اندک اهمیتبه رویت رسد؛ با این حال استعمال از چراغ راهنما، مهمترین کاری است که راننده بخاطر آگاه کردن دیگران از لول احتمالی خود با شعار به حداقل رساندن غافلگیری های خطرناک، عمل می دهد.

شما احتمالا خودرویی که در نقطه کور دیدتان است را نمی بینید، اما راننده آن خودرو،  چشمک کوفتن چراغ راهنمای شما را قبل از آن که تغییر دست خط دهید، خواهد دید. خودداری از به کار بازی کردن چراغ راهنما،  دلیل بسیاری از حوادث رانندگی است و احتمالا سرچشمه بسیاری از خشونت های خیابانی نیز قلمداد می شود. برای اکثر رانندگان، چراغ های پیشقدم بسیار ساده بوسیله نظر می رسند؛ شما اهرمی را به سمت پایین یا پشته تنگ کردن می دهید، که باعث چشمک سرقت کردن چراغ راهنمای خودرو می شود. در واقع پشت حرکت سهل دسته راهنما، فناوری جالبی حیات دارد.

مدار پیشگام و فلاشر بوسیله عنوان زیرمجموعه سیستم کنف خودرو فعالیت می کنند و قدری از آن به حساب می مسئله. تو این مقاله، نگاهی اجمالی به دستگاهی تقریبا غیر متعارف بوسیله شهرت اتومات راهنما یا چشمک زن حرارتی (thermal Flasher) خواهیم داشت؛ دستگاهی که باعث چشمک کوفتن چراغ راهنمای خودروی شما می شود. نیز یاد خواهیم گرفت که چگونه چراغ های راهنما، پس از پایان گردش راننده فعالیت خود را راکد می کنند. برای آگاهی از نحوه عملکرد چراغ های راهنما در خودرو با زومیت همراه باشید.سیم کشی مدار پیشقدم

بیایید تو اول ببینیم نحوه سیم کشی مدار چراغ راهنما چگونه است. مبدا به چگونگی ربط و اتصال مدار چراغ راهنما نگاهی می اندازیم. مدار چراغ راهنما، وقتی روشن خواهد شد که  سوئیچ خودرو در حالت هویدا (IG) قراردارد. این مجموعه در ترکیب با مدار فلاشر (جفت پیشقدم)، بوسیله نشانی بخشی از جهیز حمایت خودرو ادا می کنند. یکی از تفاوت های مدار راهنما با فلاشر این است، که فلاشر داخل حال خاموشی خودرو همچنین کار می یواش (برق خود را عاری واسطه از باتری یا رله دوبل دریافت می کند). اما مدار قطب تنها هنگامی فعال است که سوئیچ خودرو صریح و در حال IG باشد.

کارمایه برق، از میان پنل فیوز به اتومات پیشگام یا چشمک زن حرارتی می رسد. از آن جا به دسته راهنما در پشت غربیلک حکم می رود. امانت به موضع دسته راهنما، انرژی برق درون سوئیچ ایستا شده یا بوسیله هر یک از چراغ های راهنمای سمت چپ و راست پیک می شود (که این مورد شامل چراغ های نمایشگر راهنما درون صفحه داشبورد نیز خواهد شد). برق از میان رشته چراغ ها عبور می بطی ء و نهایتا به کالبد (Ground) منتقل می شود. این موضوع تا حدودی ساده بوسیله نظر می رسد، ولی مطمئنا کمی متعجب خواهید شد اگر بدانید که اتومات رهبر چگونه کار می درنگ.

اتومات پیشگام

این وسیله کوچک سیلندری شکل، اغلب تو ورقه فیوز والا داشبوررد خودرو قرار دارد. اتومات راهنما معمولا کم قیمت نرخ است و با اطمینان، مدت زمان زیادی امر می درنگ.

داخل اتومات راهنما، تعدادی اجزای ساده قرار دارند:

۱. یگانگی الکتریکی که روانی برق را به سیم هدایت می کند

۲. فنر فولادی که قدری پیچ شده است و بوسیله اتصال الکتریکی وصل می شود

۳. سیم مقاوم در برابر جریان، که به دور قسمت کوچک تر فنر فولادی پیچیده شده است

زمانی که راننده دسته رهبر را رو به پایین فشار می دهد، اتومات قطب به فانوس های چراغ پیشگام وصل می شود و چراغ پیشگام اول به چشمک کوفتن می کند. در این حالت مدار کامل شده و جریان صاعقه اجازه عبور پیدا کرده است. در ابتدا، فنر فولادی با اتصال الکتریکی ربط ندارد؛ بنابراین تنها چیزی که جریان را ستاندن می کند، مقاومت است. مسئله الکتریکی در طول  سیم ایستادگی کننده، جریان پیدا می یواش و قطعه کوچک تر فنر فولادی را گرم می کند؛ پس ازآن رویه خود را به جانب چراغ راهنما دنباله می دهد. در این مرحله میزان مسئله زیاد کم است، به طوری که چراغ تا اینکه کم ترین شعاع حزن ندارد.

داخل زمانی کمتر از یک ثانیه، قسمت کوچک فنر فولادی به اندازه کافی گرم می شود؛ به طوری که منبسط شده و تقدیر بزرگ زیرفون و انحنادار فنر را صاف می کند. این ایفا سبب می شود که فنر انحنادار بوسیله اجبار با اتصال الکتریکی وابستگی پیدا کند؛ بنابراین سیلان صاعقه بدون هیچگاه ممانعتی از مقاومت به سمت چراغ های پیشگام جاری می شود. زمانی که هیچ جریانی از پایداری گذر نمی کند، فنر بوسیله سرعت خنک می شود و مجددا به حالت قبل خود پیاده شدن می گردد و باعث وزن مدار می شود. این چرخه مجددا مقدمه می شود و پیمانه و وصل جریان، با سرعتی وزن یک خواه دو بار در ثانیه ائتلاف می افتد. حال نگاهی به مکانیزم پس زن چراغ راهنما می اندازیم که هنگامی شوفر گردش خود را تمام می کند، به نعوظ خودکار غیر فعال می شود.چراغ راهنمای با مکانیزم پس زنی خودکار

اکثر خودروها مکانیزمی دارند که چراغ راهنما را پس از سرانجام گردش، خاموش می کنند. شما در مسیر مستقیم در حال رانندگی هستید و چراغ راهنمای سمت عبث را  رک می کنید. سرعت خود را کم می کنید و کار را به سمت راست می چرخانید. چراغ رهبر هم چنان در حال چشمک زدن است. هنگامی که چرخش به خاتمه رسید و فرمان را بوسیله سمت چپ بر می گردانید، چراغ پیشگام خلوت می شود و گروه به شرایط اولیه خویشتن باز می گردد. این ادا چگونه ایفا می شود؟

روی حلزونی (مارپیچ) فرمان، توپی شکافداری وجود دارد. چهار بریدن با فواصل برابر داخل اطراف توپی قرار دارند. هنگامی که چراغ راهنما روبرو شود، اهرمی پلاستیکی که در داخل سوئیچ چراغ راهنما قرار دارد، مخبر مسیر این برش ها می شود. هنگامی که شما قسمت قسمت کردن راهنما را بوسیله سمت رفعت می برید تا چراغ راهنمای سمت ضایع را فعال کنید، یک غلتک فنردار درون شکاف داخل محفظه سوئیچ استراحت می گیرد و دسته رهبر را درون جای خود نگه می دارد. به طور همزمان یک اهرم پلاستیکی داخل داخل سطر توپی، ایجاد فشار می یواش. هنگامی که توپی به گردش خویشتن درون انگیزه ساعتگرد ادامه می دهد، شکاف ها با اهرم پلاستیکی برخورد می کنند و با تکان اسقاء کردن باعث دادن دستور عبور به توپی می شوند. وقتی که فقره مکرر بوسیله سمت چپ بچرخد، توپی در خلاف جهت پادساعتگرد خواهد چرخید و اهرم پلاستیکی را در سبب مخالف فشار می دهد. این عمل غلتک فنردار را مجبور می کند تا از شکاف خارج شده و گروه پیشگام بوسیله موقعیت میانی خویشتن برگردد.چراغ راهنمای یکپارچه با آینه های جانبی 

مقاله های مرتبط:چرا ایمنی در خودروهای متاخر افزایش یافته است۱۱ فناوری ایمنی داخل خودرو

بسیاری از خودروها مجهز بوسیله چراغ های قطب درون آینه های جانبی خویشتن هستند. آینه جانبی جا مناسبی برای چراغ راهنما است؛ زیرا اگر خودرویی در خال کور دیدن شما استراحت پژمان باشد، شوفر احتمالا قادر به دیدن متعاقب خودروی شما نخواهد بود. آینه ها از چراغ های LED بهره می برند و معمولا به شکل پیکانی که جهت چرخش خودرو را نشان می دهد، هستند.  

چراغ های LED در متعاقب تیغ دار کردن آینه جانبی خودرو قرار می گیرند، به همین علت شوفر از داخل تنها پیکانی فاش با نور کم می بیند. اما داخل بیرون خودرو، سایر رانندگان پیکانی با نور درخشان خواهند دید. با توجه بوسیله استفاده از چراغ LED درون آینه های جانبی، این سیستم یک مزیت یدکی همچنین دارد؛ چراغ های LED یک پنجم ثانیه سریع برنده از چراغ های راهنما مهیا به لامپ های عادی هستند. شاید این زمان بی حد زیبنده توجه بوسیله دیدن نرسد، اما تو سرعت ۱۰۵ کیلومتر پیاده شدن ساعت، خودرو مسافتی معادل ۵.۸ متر را داخل یک پنجم وقت هنگام می کند. چراغ های LED موجود داخل آینه جانبی خودرو می توانند به سایر رانندگان، زمان و مسافت متجاوز تازگی بخاطر جلوگیری از برخورد و تصادف احتمالی بدهند.

بیشتر بخوانید:آیا اسکوتر برای اتومبیل مصون است؟گزارش نگران کننده کانسیومر ریپورتس از ایمنی اتوپایلوت تسلاولوو بخاطر افزایش ایمنی، بوسیله پروژه قسمت قسمت کردن عملیاتی داده اروپا می پیونددابتکار جالب جگوار لندرور داخل کاربرد از گرم کن حکم بخاطر مسیریابیعملکرد ضعیف جیپ رانگلر ۲۰۱۹ در آزمایش ماجرا ANCAP

شاید دوست داشته باشید:

مجوز احاله سهام ایران خودرو و سایپا صادر شد

موضوع واگذاری سهام دولت درون همدستی های ایران خودرو و سایپا که مدتی قبل اخبار شد، هم اینک داخل حال […]

نیکوترین خودروهای شاسی اهتزاز آفرود سال ۲۰۱۹

ASASASتوHAROOOONHAROOOONHAROOOON میان خودروهای آفرود پیدا کردن بهترین مدل،  کار متجاوز مشکلی است به طوری که حتی طرفداران این خودروها هنوز […]

دلیل تابیدن شدید نور از سرتیز جلو خودرو و روش حل آن

اگر خودرویی با لوزی های استاندارد کارخانه ای استفاده می کنید، حتماً با پدید ه ی تابش مستقیم نور آفتاب […]